auto duże i małe spalanie

sprawdź też:

samochód

Martin Śliwa

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Sprawdzamy jak długodystansowy S-Cross spisuje się w miejskiej dżungli

Spadła emisja CO2 - na papierze

W ciągu siedemnastu lat emisja dwutlenku węgla dla samochodów osobowych spadła o 50 g. Na papierze wszystko wygląda ładnie

Toyota Aygo X-Clusiv | Test | X-Rayed

Pierwsza generacja Aygo była bardzo lubiana i uznawana za jedno z ciekawszych propozycji w swojej klasie. Teraz prześwietlamy nowy model, czy jest godnym następcą?

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

wsiadamy do nowoczesnego samochodu i mimo dużo większej mocy mamy wrażenie, że ono wcale "nie jedzie".Koszty paliwa to nie wszystko. Bardziej restrykcyjne normy emisji to większa komplikacja silników (filtry cząstek stałych, AdBlue itp., doładowanie silników o małych pojemnościach), co znacząco

Mała moc, ale wrażenia znacznie większe | Silniki zaburtowe Suzuki

Mała moc, ale wrażenia znacznie większe | Silniki zaburtowe Suzuki

podobne cechy silników zaburtowych i jednostek montowanych w samochodach to ilość cylindrów, opisane silniki są trzycylindrowe, a w trakcie pływania spalają około 8-9 litrów paliwa. Mimo zapowiedzi producentów właśnie tyle palą też silniki w małych miejskich autach. Różnią się jednak pojemnością i mocą

Nowe rozwiązania i samochodowe gadżety | Które są bez sensu?

Nowe rozwiązania i samochodowe gadżety | Które są bez sensu?

ANTI-INSECT - do usuwania owadów z szyb i karoserii w okazje.info Kiedyś w przypadku samochodów liczyły się tylko frajda z jazdy i jego rozmiary. W dzisiejszych czasach nowe auta stają się centrami multimedialnymi. Duże kolorowe ekrany wbudowane w deskę rozdzielczą nie robią już na

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

kolorystycznych. Znakiem rozpoznawczym tego modelu są gumowo-powietrze odbojniki "airbump" umieszczone pod przednimi i tylnymi lampami oraz na drzwiach bocznych. Mimo tego, że Cactus na zdjęciach może sprawiać wrażenie dużego crossovera, wcale takim nie jest w rzeczywistości. Niech was nie zmyli także

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

zużycie?Nie zawsze. Norma NEDC (New European Driving Cycle) najlepiej pasuje do silników o małej pojemności z turbosprężarkami oraz do aut z napędami hybrydowymi. Nawet duże silniki bez systemu start/stop potrafią podczas jazdy uzyskać bardzo niskie zużycie. Wszystko przez to, że podczas pomiaru według

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

, jest więcej niż duże. Chociaż producent obiecuje wyniki w cyklu mieszanym na poziomie 7,4 l/100 km, to podczas spokojnej jazdy bocznymi drogami ledwo udało mi się zejść poniżej 10 litrów (bez wykorzystania trybu EcoPro). Średnie realne spalanie to moim zdaniem ok. 12 l/100 km. Układ kierowniczy w BMW

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów

tego typu praktyki, bo jak zauważają brukselscy biurokraci, to producent auta płaci pieniądze, a instytuty homologacyjne konkurują o klientów. W maju 2013 roku ukazał się raport International Council on Clean Transportation, w którym wyliczono średnie spalanie samochodów na podstawie wyników dużych

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

warunkach miejskich. Do tego potrafi mało spalić. Hyundai i10 - Ogłoszenia Gaz Dynamiczny jak na swoją moc silniczek, doskonałe wyciszenie, komfortowe zawieszenie pozbawione stuków i dobić, spora przestrzeń wewnątrz Hamulec Zbyt mocne wspomaganie kierownicy, wysoka cena wersji podstawowej, duże spalanie

Citroen C4 Aircross | Test | Chateau Japonaise, Vin de Pruneaux

Citroen C4 Aircross | Test | Chateau Japonaise, Vin de Pruneaux

Kia Soul II | Pierwsza jazda | Spójrz na mnie! Rodzina C4 jest już bardzo okazała. Hatchback, minivany Picasso (duży i mały), crossover Aircross, a niedługo także nieco mniejszy i tańszy C4 Cactus. Najmniej podobny do rodziny jest Aircross, czego powód jest prosty do wytłumaczenia. Za

Citroen DS5 1.6 THP | Test | Jedno ale

Citroen DS5 1.6 THP | Test | Jedno ale

osiągom i... drogom o idealnie równej nawierzchni. Niski profil opon także nie pomaga w tłumieniu nierówności i w rezultacie DS5 nie oferuje zbyt wysokiego komfortu. Niestety kierowcy lubiący szybką jazdę też będą zawiedzeni, wspomaganie kierownicy jest nieco za duże, a podwozie, choć twarde, nie jest

Auto Motor i Sport nr 10/2013

Auto Motor i Sport nr 10/2013

Zmodernizowany Hyundai ix35 otrzymał nowe światła i mocniejszego "benzyniaka"Testy49 Wybór nieoczywisty Nie lubimy przepłacać, ale czasem warto zapłacić więcej, aby cieszyć się znacznie lepszym samochodem. Porównujemy 3 pary aut 56 Ekonomiczny typ Hybrydowa Toyota auris Touring - dużo pomieści i mało

Fiat Ducato | Pierwsza jazda | Potęga doświadczenia

Fiat Ducato | Pierwsza jazda | Potęga doświadczenia

wyjątkiem kierunku "prawy tylny skos", jak to w furgonie. Dobrze sprawdzają się duże, dwustrefowe lusterka. Mają odpowiednio duży zakres regulacji, co u konkurentów nie jest regułą. Fotel kierowcy i kierownica mogły by mieć nieco inaczej pomyślaną regulację. Przy tej, która jest nie każdy może

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

potrzebuje do dynamicznej jazdy. W trasie brakuje trochę "szóstki". Pozwoliłaby jeszcze odrobinę obniżyć spalanie w cyklu pozamiejskim. Według Suzuki wynosi 5,5 l/100 km i jest w pełni realne. Natomiast nie ma rady na duże zapotrzebowanie na benzynę w mieście. Ten silnik zawsze miał ten problem i

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona Prace nad tym samochodem trwały kilka lat. Inżynierowie chcieli mieć pewność, że auto będzie dopracowane i spełni oczekiwania klientów. Jeszcze dekadę temu zachwytom nie byłoby końca, ale dziś, rozpieszczeni przez rosnącą niemal w geometrycznym

Samochody bez następców

Samochody bez następców

do ich auta. Rynek dla innowacyjnego Peugeota okazał się bezlitosny, o czym świadczy kiepska sprzedaż. Pomysł na 1007 był na pewno bardzo ciekawy i gdyby Peugeot bardziej go dopracował mógł okazać się receptą na sukces, ponieważ wielu klientów chwaliło sobie małego minivana z Francji. Po Lexusie LFA

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl Ford wystartował od tego roku z promocjami i już widać efekty. Ka to obecnie najtańsze nowe auto na polskim rynku - kosztuje od 26 900 zł. Dla porównania "pięćsetka" to wydatek przynajmniej 37 900 zł, Skoda Citigo - 35 090 zł, Volkswagen up!- 32 500

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

2008 ma także swoje przyjemne strony. Dzięki małej kierownicy i stosunkowo bezpośredniemu układowi kierowniczemu mamy wrażenie pełnej kontroli nad autem. Zawieszenie, mimo tego, że przede wszystkim ma za zadanie dobrze amortyzować nierówności, co dobrze mu się udaje, jest w miarę sztywne. Skrzynia

Zaskarżyła Hondę, bo Civic za dużo pali

Zaskarżyła Hondę, bo Civic za dużo pali

Jak pisze portal Motocaina.pl, według użytkowniczki auta Honda zapewniała, że samochód będzie spalał mniej niż 5 litrów benzyny na 100 kilometrów. Powódka argumentowała, że firma dokładnie wiedziała sprzedając jej auto w 2006 roku, że nie będzie ona w stanie osiągnąć zużycia paliwa na poziomie 4,6

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

serwis i częściej wymagają ingerencji mechaników. Turbodiesle są co prawda bardzo oszczędne i spalają tańsze paliwo, ale sprawiają więcej problemów eksploatacyjnych. Wersje wysokoprężne można polecić tym, którzy naprawdę dużo jeżdżą i sporo zyskają na kosztach paliwa. Odmiana, którą trzeba zdecydowanie

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus ST po liftingu z silnikiem Diesla Ford w ostatnich miesiącach systematycznie odświeża i rozwija swoją paletę modelową. Auta spod znaku niebieskiego owalu wyjeżdżają z fabryk z nowym, zunifikowanym przodem, na który składają się ostro ułożone przednie lampy oraz rombowa atrapa

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

zderzakiem. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że każdym SUV-em też tak można. Można, ale Outback jest znacznie niższym autem i w trakcie jazdy szczególnie w trasie, nie działają na niego takie przeciążenia boczne jak na sporo większe SUV-y i auta terenowe. W tym właśnie tkwi tajemnica Outbacka. Jest jak mała

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

rzucić wyzwanie takim autom jak Toyota Auris, Honda Civic czy Hyundai i30. Summa summarum Nissan Pulsar powinien znaleźć dla siebie miejsce w segmencie C. Auto oferuje bardzo dużo miejsca w środku, całkiem wysoki komfort podróżowania i oszczędne silniki. To propozycja dla spokojnych kierowców oraz rodzin

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

wydaniu "large", czyli wyjątkowo obszerne wnętrze w stylu jednobryłowców, spory bagażnik, poprawne wykończenie i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Przejął niestety także wadę 500L, czyli kiepskie fotele pierwszego rzędu, a właściwie ich siedziska. Są zbyt krótkie i mają za małą

Skoda wyprodukowała już 100 tys. sztuk Citigo

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik Skoda Citigo to lider swojego segmentu w Polsce w 2013 i 2014 roku. Ten najchętniej kupowany przez Polaków samochód przekonuje do siebie dużą - w porównaniu do konkurencji z segmentu - przestrzenią, pomysłowymi rozwiązaniami, niskim zużyciem paliwa, wysokim

Peugeot 308 1.6 THP Allure | Test | Czy zasłużył na tytuł?

. Składa się na to klika elementów. Po pierwsze znana już z 208 bardzo mała kierownica. Po drugie zegary umieszczone znacznie wyżej, przez co mają znajdować się w polu widzenia kierowcy bez odrywania wzroku od drogi. I ostatecznie duży, prawie 10-calowy ekran obsługujący większość opcji. Deska rozdzielcza

Volkswagen Taigun Concept

swojej ofercie dużego SUV-a - Touarega i kompaktowego Tiguana, postanowił dołożyć do portfolio także miejskie auto o zwiększonym prześwicie.Taigun (nazwa to anagram wspomnianego Tiguana), zbudowany na zmodyfikowanej platformie modelu Up!, mierzy 385,9 cm długości, 172,8 cm szerokości i 157 cm wysokości

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by były twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyło 17-calowe koła, duże, wentylowane od środka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski. We wnętrzu dominowała

Pięć aut i pięć dylematów - benzyna czy diesel?

model. Ba, to auto z 2008 roku, wyposażone w 75-konny silnik wysokoprężny. Czy warto je mieć?Model benzynowy jest starszy i mniej atrakcyjny wizualnie, a poza tym spala średnio 6,5 l/100 km, podczas gdy nowa Fabia (nowsza, ale czy ładniejsza?) zadowala się średnio 4,8 l/100 km. Osiągi obu modeli są

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

zdaniem - coś dla ciała i coś dla ducha.Czarny kolor bardzo pasuje do kanciastego nadwozia. Dzięki niemu auto prezentuje się tak samo dobrze pod ekskluzywną restauracją jak i przydrożnym barze, pod który podjedziemy ubłoceni po off-roadowych zabawach. Mercedes G jest autem dużym wśród małych i małym wśród

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

polecenia, jeśli tylko jesteście cierpliwi. Cierpliwości wymaga oczekiwanie na zamówiony egzemplarz oraz, kiedy już odbierzemy małą hybrydę, skrzynia bezstopniowa. A reszta? Jak w tradycyjnym Yarisie. Komfort na przyzwoitym poziomie, funkcjonalność (duży kufer) i niezawodność. Gaz Niskie spalanie

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

dystansach, zazwyczaj w miastach, często są użytkowane jako drugie lub nawet trzecie auto w rodzinie. I to jest spora zaleta tego modelu - stosunkowo niskie zużycie podzepołów mechanicznych. Ale nie znaczy to, że ryzyko awarii jest małe. Mercedes A drugiej generacji, chociaż lepiej dopracowany niż poprzednik

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Świeć przykładem, czyli jak używać świateł Skoda poszerzyła swoją ofertę o małe auto miejskie. Aut, wprowadzone na rynek w 2011 roku, jest bliźniaczą konstrukcją Volkswagena up! i Seata Mii. Trojaczki różnią się jedynie detalami. Citigo sprawdzi się jako drugie auto w domu. Ze względu na niską cenę

Downsizing

grupie mamy samochody z silnikami dwu-, trzy i czterocylindrowymi. Poza jedynym turbodieslem w tym zestawieniu (250 Bluetec Mercedesa), cztery benzynowce są nieduże, turbodoładowane i skonstruowane zgodnie ze wszystkimi zasadami "pomniejszania" silników. Aut z podobnymi jednostkami jest

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

szanse na powodzenie. Obawy o zbyt małą moc są bezpodstawne, silnik nie jest za słaby i oferuje przyzwoite osiągi. Ważniejsze jest jednak to, że potrafi być naprawdę oszczędny, wywołując uśmiech u swojego właściciela przy każdym tankowaniu.GazNiskie spalanie, sporo miejsca w środku, duży

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

20 proc. Dlatego ci, którzy chcą oszczędzać, muszą korzystać z niej bardzo rozważnie. Problem najmocniej daje znać o sobie w modelach z małymi i słabymi silnikami. W takich autach napęd sprężarki w systemie klimatyzacji wiąże się z największymi stratami. Gdy nie ma potrzeby, koniecznie wyłączajmy

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Kabriolet | Test | Odrobina wyobraźni

, ale Mercedes wykorzystując stylistkę bardziej prestiżowej klasy E nadał jej zupełnie innego charakteru. To widać zarówno z zewnątrz jak i w środku. Auto z gwiazdą na masce jest po prostu dużo bardziej eleganckie, ale nie aż tak duże i ociężałe jak np. sporo większa od BMW serii 4, seria 6.Decydujemy

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki SX4 S-Cross - Test | Nowe podejście Japońska motoryzacja ma chyba tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. Nie ukrywam, że mam do niej słabość i po prostu lubię taki klimat. Szczególnie ten z przełomu lat dziewięćdziesiątych. Jej typowym przedstawicielem w klasie aut 4x4 jest Suzuki

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

- prawie żadnych zastrzeżeń. To auto jest dobrym SUV-em. A dobre SUV-y to ewidentnie najlepsze pojazdy w polskich realiach. Niespodzianka?Duże koła+spory prześwit=niestraszne dziury i krawężniki.Dobra widoczność+mocny silnik=łatwe wyprzedzanie.Dobra widoczność+kamery=łatwe parkowanie.Napęd 4x4+spory

Suzuki Splash 1.2 | Długi dystans

Suzuki ma się dobrze. Koncern z siedzibą w japońskim, 800-tysięcznym mieście Hamamatsu jest światowym liderem w segmencie małych samochodów. W roku 2011/12 wyprodukowano 2,8 mln aut ze znaczkiem Suzuki. Firma zatrudnia 51 503 pracowników i rozprowadza swoje produkty do 196 krajów świata. Suzuki

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

sobie z niemałym kombi, a jeśli tylko chcemy, spalanie pozostanie w ryzach. Jesteśmy ciekawi jak będzie się spisywać silnik 1.0 EcoBoost. Jeśli tak, jak jego większy brat, to może się okazać ciekawą alternatywą.GazDynamiczny i oszczędny silnik, komfortowe zawieszenie, solidny montażHamulecZachowawcza

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

wyposażona w osprzęt i jednostkę sterującą opracowane przez Suzuki. Ten silnik zapewni niskie spalanie w każdych warunkach, ale ma wąski przedział użytecznych obrotów (2000-3000 obr./min.). Rozrząd napędzany jest paskiem zębatym. Na rynku wtórnym można spotkać egzemplarze z importu. Można trafić na małą

Fiat Doblo 1.6 Multijet - test | Za kierownicą

Zacznijmy od tego, że nowe Doblo nie ma nic wspólnego ze swoim pierwowzorem sprzed kilku lat. Jeśli jeździliście takim Fiatem pierwszej generacji to całkowicie zapomnijcie o wrażeniach z jazdy. Przede wszystkim auto jest większe. Doblo jest teraz naprawdę duże. Czuć to niemal wszędzie: nad głową

Wlałem złe paliwo! Co robić?!

. Dzięki nim elektronika dostosowuje jednostkę napędową do gorszego paliwa. Jedyna konsekwencja to wyraźny spadek mocy, wzrost zużycia benzyny i ewentualnie nieco inne brzmienie silnika.     Małe ABC - cokolwiek źle wlejecie pytajcie personel stacji. Oni mają z takimi pomyłkami bardzo duże

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

wyrosła i ma niewiele wspólnego z małym figlarnym autem do zatłoczonego miasta. Nissan jednak zaryzykował i jak na razie Juke wygrywa. Niewielu wróżyło mu sukces, a rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania producenta.Trax ma podzielić los Nissana. Choć sprawia wrażenie nieco napompowanego, w

TOP 10 | Volkswageny TDI do 10 tys. zł

? Te auta najczęściej znikają z naszych ulicPassat Variant za mały, za słaby i za stary? To może Sharan z tym samym silnikiem, ale o mocy 110 KM, na dodatek o dwa lat młodszy? Ba, jest jeszcze praktyczniejszy, bo ma dwa dodatkowe fotele w bagażniku, i bardzo modny, bo zapewnia wysoką pozycję za

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

jeszcze w B-MAXie). W porównaniu z nimi, przy identycznym rozstawie osi, Courier jest wyraźnie dłuższy, szerszy i wyższy. Ford swoim przestronnym maluchem celuje głównie w rodziny i aktywne osoby, które potrzebują większego, ale niezbyt dużego samochodu. Courier przy stosunkowo niewielkich rozmiarach (na

Najbrzydsze auta świata

szyby przedniej - właściwie dwóch szyb.» Szukasz ładniejszych aut? Tu znajdziesz ich mnóstwo, w niskich cenach «Podobny problem jak w Micrze - tył jest duży, koła są za małe, a całości brak lekkości i wyrafinowania kojarzonego z autami bez dachu.» Szukasz ładniejszych aut? Tu

Fiat 500L 105HP - test | Pierwsza jazda

mieszkania, czy przedmioty jakimi się otaczasz także mają znaczenie. Każdy detal przecież składa się na obraz całości. Na Twój wizerunek. Tak, jeśli mieszkasz w dużym mieście, gdzie coraz trudniej o miejsce do zaparkowania Fiat 500 z pewnością jest dla Ciebie. Mały, stylowy, dający wiele możliwości

Paryż 2010 | Cztery cylindry w S-klasie

kiedykolwiek zamontowano w klasie S.Pomysł jest jednak bardzo dobry. Szczególnie, że średnie spalanie "eski" to zaledwie 5,7 l/100 km. Może rzeczywiście nie montowano nigdy tak małego silnika, jednak moc około 200 KM nawet jak na tak duże auto wydaje się wystarczająca.Przyspieszenie od 0 do 100 km/h

Ford Tourneo Courier | Pierwsza jazda | Najmniejszy w rodzinie

raczej nie ma sensu, ponieważ wymaga dużej dopłaty, a jej ekran jest mały i wyświetla obraz niskiej jakości. Ford Focus po liftingu Pora na bagażnik nowego rodzinnego Forda. Przy standardowym ustawieniu wszystkich foteli do dyspozycji otrzymujemy 395 litrów (do wysokości rolety). Mierząc do wysokości

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

kolejnym zakrętem. Różnica w konstrukcji układu hamulcowego i różnica w odczuciach płynących z jego pracy nie są między niebieskim STI z 2004 roku, a najnowszą specyfikacją tak duże jak po przesiadce z STI Version V. GVB prowadzi się bardzo pewnie.Przełączam DCCD w tryb AUTO [-]. Na mokrej szutrowej

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

idealnie przypadnie do gustu tym, którzy cenią spokojną i komfortową jazdę. Wtedy wiele wad tego auta traci na znaczeniu. To duży i wygodny samochód, na który zawsze możemy liczyć, będący tańszą alternatywą Avensisa dla mniej wymagających. Gaz Dużo miejsca w środku, wysoki komfort jazdy Hamulec Słabe

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

, miał jakiś charakter. Poza tym był sporych rozmiarów i w atrakcyjnej cenie, ciesząc się dużo większym zainteresowaniem, niż bliźniacze modele Citroena i Peugeota. Taka mieszanka spodobała się także polskim kierowcom. Polska była piątym rynkiem zbytu tego auta w Europie. W przypadku trzeciej odsłony

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

, podkreślają indywidualność. Fantastycznie wyglądają także przednie duże czerwone zaciski hamulcowe z logo Seat Sport. Oczywiście ich główną rolą nie jest dobry wygląd a odpowiednie wytracanie prędkości małej Cupry, ale o tym później.O ile za wrażenie zewnętrzne można Ibizie przyznać jedną z najwyższych not, o

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

materiały, nie tylko w Camaro, ale w ogóle w amerykańskich autach biorą się głównie z masowej produkcji tych samochodów i zastosowania się do odpowiednich norm dotyczących recyklingu. To auto zostało stworzone do tego żeby regularnie, chociaż raz czy dwa razy w miesiącu odjechać z dymem spod świateł Detale

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

być ostro, zadziornie i dynamicznie. I tak jest. Czy nie za bardzo, jak dla statecznego klienta marki? Jak dla mnie auto jest przerysowane. Szczególnie z tyłu. Kanciaste i wysoko umocowane lampy otoczone dużymi połaciami blachy i plastiku do mnie nie przemawiają. A jestem w "targacie" nowego

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

nad małą kierownicą. Renault pokazało najnowsze Clio najpóźniej. Targi w Paryżu dedykowane były w zasadzie tylko temu modelowi. To dowód, że Renault wiąże z nim naprawdę spore nadzieje. Są ku temu powody. Auto zrywa z dotychczasową stylizacją, poprawiono w nim jakość wykończenia i materiały. W Europie

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

ma najwyższą moc, najlepsze przyspieszenie, najniższe spalanie i co ciekawe największy bagażnik w klasie. A te w hybrydach bywają bardzo małe z uwagi na spore i ciężkie akumulatory. Niestety w zestawieniu przygotowanym przez Lexusa zabrakło hybrydowego Infiniti M 35h, które choć więcej pali, pod

Top 10 - fascynujące limuzyny z przeszłości

auta Top 10 | Samochodowe gwiazdy małego i dużego ekranuDaimler to najstarszy producent samochodów w Wielkiej Brytanii (powstał w 1896 roku), który woził wyspiarskich monarchów (zaczęło się od Edvarda VII w 1898 roku, teraz Daimler jest tylko nieoficjalnym autem królewskim, musiał ustąpić miejsca

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

się źródłem napędu, które wkroczyło nawet do aut sportowych.Tak ogromny postęp technologiczny został jednak okupiony zatraceniem cech, które kiedyś stanowiły najmocniejsze punkty diesli. Wysokoobrotowy charakter i lepsza dynamika sprawiły, że w wielu przypadkach nie ma mowy o dużej oszczędności

Skoda Rapid - test | Nie szkoda że to Rapid

 Nie da się ukryć, że nowy Rapid już od momentu prezentacji samego konceptu budził moje obawy. Konstrukcję oparto na zmodyfikowanej płycie Polo, co oznacza że mamy do czynienia z wyrośniętym autem segmentu B. Ma on zastąpić w ofercie lubianą i cenioną tańszą wersję Octavii nazywaną Tour

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic - test | Za kierownicą

niższe spalanie zostanie okupione kiepską dynamiką. Naładowany emocjami czym prędzej zająłem miejsce za kierownicą, by wszystko sprawdzić w praktyce. Na pozór auto niczym nie różni się od zwykłej odmiany Fiesty. Trzeba przyjrzeć się niezwykle uważnie by wychwycić obniżone zawieszenie i 14-calowe obręcze

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

niemałym przecież autem. Jedna uwaga dla osób, które po tak pozytywnym opisie zaczęły poważnie zastanawiać się nad kupnem Aurisa Touring Sports. Wersja z dwulitrowym dieslem, benzynowym 1.6 oraz odmiana hybrydowa wyposażone są w niezależne tylne zawieszenie. W kombi z benzynowym 1.33 i mniejszym dieslem o

25 lat Land Rovera Discovery

Studio. Pierwsze Discovery były trzydrzwiowe, później w ofercie zagościła jeszcze odmiana pięciodrzwiowa. Land Rover zadbał o zapewnienie ekonomicznej alternatywy dla potężnego znanego z poprzednich modeli silnika V8 (w ofercie znajdowały się dwa: 3.9 i 4 litra) - auto dostępne było w różnych wersjach, w

Silniki, których nie chciał świat

!" i doszło do wniosku, że Niemcy przygotowują małe auto z wielkim, trzylitrowym silnikiem. Uznali, że tak nie może być i wzięli Clio, po czym wymontowali mu tylną kanapę i zamontowali tam silnik V6 (początkowo o mocy 230, a potem 255 KM). Okazało się jednak, że Volkswagen myślał o oszczędnej

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

olej, FSI - inny, auto na gaz - inny. Dlaczego? Paweł Mastalerek - Jest to spowodowane wymaganiami producentów silników, którzy rozwijają swoje silniki w różny sposób, np. Ford, Volvo i Toyota kładą duży nacisk na oleje energooszczędne. Dzięki temu olej silnikowy przyczynia się do zmniejszenia

Suzuki SX4 2.0 DDiS - test | Za kierownicą

kanapie jest wystarczająco dużo miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi. W kwestii obszerności rozczarowujący jest jedynie bagażnik, który ma wyjątkowo małą, jak na tę klasę auta pojemność 270 l. Dodatkowo tylne oparcie, dzielone w proporcjach 60:40, po złożeniu nie tworzy równej powierzchni z podłogą

Suzuki Swift 1.2 VVT | Za kierownicą

wyposażenie, świetne hamulceHamulec: Duży promień skrętu, mały bagażnik, szare kolory wnętrzaSumma summarum: Nowy Swift to bez dwóch zdań auto warte uwagi. Inżynierowie Suzuki odrobili pracę domową i poprawili większość mankamentów, na które skarżyli się właściciele poprzedniej generacji japońskiego malucha

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

z tych rzeczy. Ich zdaniem, klienci, którzy szukają tego typu aut, nie lubią się afiszować. Auto ma być bardziej uniwersalne, a nie wyglądać na bardziej uniwersalne. Dlatego Alltrack jest czymś między SUV-em - dużym, głośnym, gorzej prowadzącym się i paliwożernym autem, a zwyczajnym kombi

Ford Fusion (2002 - 2011)

przynajmniej bardzo niskim spalaniem. Do bardziej dynamicznej jazdy, albo w eksploatacji przy której w grę wchodzi często duże obciążenie, lepiej wybrać turbodiesla 1.6 TDCi.VINNumer VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego, między prawym przednim fotelem a progiem drzwiowym. Numer VIN umieszczono

Motoryzacyjne rekordy Guinnessa

Najmniejsza bryka świata, która jest dopuszczona do ruchu, powstała w 2009 roku w Wielkiej Brytanii, nazywa się Wind Up i mierzy 132,08 cm długości, 104,14 cm wysokości i 66,04 cm szerokości. Wind Up rozpędza się do nieco ponad 55 km/h, spala średnio 4 l/100 km i wygląda jak auto listonosza Pata po

Genewa 2010 | Audi A8 Hybrid

litowo-jonowym bateriom, będzie w stanie przejechać pewien dystans wyłącznie na silniku elektrycznym. Zważywszy na dużą masę własną auta (1883 kg) i małą moc silnika elektrycznego jest to dobry wynik. Nasza euforia trwała bardzo krótko. Po chwili doszukaliśmy się zasięgu, który wynosi wtedy maksymalnie 2

Suzuki Splash 1.2 VVT | Długi dystans

poprzednika, czyli pudełkowatego Wagona R+, auto prezentuje się dużo bardziej... europejsko. Jednak skoro od premiery modelu w Wiśle trochę wody zdążyło już upłynąć, producent postanowił subtelnie malucha odświeżyć.Co nowego?Co się zmieniło? Nowy jest m.in. przedni zderzak z jednoczęściowym grillem i

Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Test | Nowe podejście

charakterystyczne dwukolorowe 17-calowe felgi. Ogólnie S-Cross wygląda dosyć świeżo i może się podobać. W środku nie jest już tak nowocześnie jak na zewnątrz. Jeżeli wcześniej mieliście okazję jeździć innym Suzuki z ostatniego okresu produkcji, to we wnętrzu S-Crossa znajdziecie wiele wspólnych elementów. Duża ich

Renault 19 | 25 lat poprzednika Megane

drogowe testy kilkudziesięciu prototypów. Od okolic koła podbiegunowego w Finlandii do afrykańskiej sawanny i pustyń Maroka auta przejechały łącznie aż 7,5 miliona kilometrów. Kilkanaście prototypów wykorzystano także do testów zderzeniowych w Centre Technique Lardy oraz do badań laboratoryjnych w ośrodku

Hyundai i20 1.2 Comfort - test | Za kierownicą

wyższych obrotach generuje silnik no i spalaniem. Przy tak małej pojemności, by korzystać ze wszystkich oferowanych koni, silnik zażąda w mieście aż 10 litrów co każde 100 km. To sporo, by nie powiedzieć skandalicznie dużo. Sporo większych i mocniejszych konkurentów zużywa mniej paliwa.Po małych autkach

Mercedes CLS 350 AMG | Test

bagażnika nie jest już tak jednolita.Wyraźnie odcięta linia maski przy przedniej szybie sprawia, że nowy CLS nie wyróżnia się już tak mocno na tle konkurencji jak poprzednik. Ale czy to wada? Raczej nie, bo auto wygląda na większe i bardziej dynamiczne z tyłem mocno nawiązującym do poprzednika. W z

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Podstawowym modelem TT będzie nadal silnik 1.8 TFSI. Z nim auto rozpędza się do pierwszej setki w 7,2 s. Jest szybsze od mocniejszego diesla (7,5 s) i 1.8 T z pierwszej generacji (7,4 s). Chyba właśnie dlatego uznano, że nie należy go zmieniać. Nowością jest za to 2-litrowe TFSI o mocy 211 KM

BMW 116i | Test | Niemiecka sztuka uwodzenia

; stworzona jest tak żeby jej środowiskiem naturalnym były duże miasta. W tej wersji wyposażenia wlot powietrza ma chromowane obramowanie, przód również ma chromowane wykończenia, a boki grilla są w kolorze białym. 17-calowe obręcze kół mogą być lakierowane na biało. Na życzenie i bez dopłaty dostępne są

Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Test | Mocarz bez apetytu

czuje się pod nogą i czerpie się z tego ogromną przyjemność z jazdy. Tym większą, że dzieje się to wszystko przy dużo mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo. Przy porównywalnym, spokojnym stylu jazdy mocniejsza wersja okazuje się nawet o 3 l/100 km oszczędniejsza, osiągając wynik w okolicach 7 l/100 km

Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Za kierownicą | Mocarz bez apetytu

Nissan Note - test | Pierwsza jazdaPierwszy kontakt z Kia Sportage trzeciej generacji podczas polskiej premiery modelu był wielce obiecujący. Rekreacyjne auto z koreańskim rodowodem a produkowane w słowackiej Żylinie okazało się samochodem bardzo ciekawym od strony wizualnej, dobrze wykonanym i

Chevrolet Captiva 2.0D LT - test | Za kierownicą

wózek dziecięcy lub duże zakupy. Oczywiście większy prześwit pozwala zaatakować wysokie krawężniki, a napęd na cztery koła pokonać kałuże. Najważniejsze jednak, że właściciel ma świadomość, że gdyby akurat zapałali miłością do spływów kajakowych jego auto byłoby w stanie przewieźć dwie dżonki i bez obaw

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

przepastną. Podobnie bagażnik, choć do rekordu klasowego jeszcze mu daleko, zmieści niemały bagaż (547 litrów).Ford też wydłużył platformę dla nowej Kugi, ale ta już nie powala przestrzenią na kolana. Dosłownie i w przenośni. Miejsca w środku jest wystarczająco, ale nie tak dużo jak w Toyocie i to mimo

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Czym wyróżnia się trzydrzwiowy Seat Ibiza? W zasadzie niczym szczególnym, choć trzeba przyznać, że dynamiczna stylizacja i ładne proporcje przyciągają oko. Można jednak w prosty sposób dokonać małej metamorfozy i nadać niepozornemu autu zupełnie nowy sznyt. Zabieg nie jest specjalnie skomplikowany

Chevrolet Aveo - test | Pierwsza jazda

szwajcarskich drogach zawieszenie Aveo spisywało się wyśmienicie. Przedstawiciele Chevroleta zarzekają się, że jest to niezwykle nowoczesna konstrukcja, a dzięki sztywniejszej platformie jazda małym autem to czysta przyjemność. I rzeczywiście, przy małych prędkościach Aveo bardzo pozytywnie zaskakuje i sprawia

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

na wzajem się pozdrawiają. Ot tak, po prostu. Jedziesz Mini tzn. należysz do klubu ludzi pozytywnie zakręconych. Cooper ma faktycznie taką, jakby to nazwać... dobrą aurę. Widzisz go, siadasz w nim,  jedziesz i zaczynasz mieć dobry nastrój. To auto pozytywnie wpływa na ciebie. Mini jest jak mały

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

- galeria Inni czerpią prąd z zewnątrz, co wymaga podłączenia auta do prądu. Tutaj Toyota także ma spory wkład. Prius Plug-in od dawna kusi klientów, głównie jednak w Stanach i Japonii, podobnie z resztą jak Opel Ampera/Chevrolet Volt. Volvo bliskie jest tej drugiej koncepcji. V60 Plug-in Hybrid jeździ i

Fiat Qubo - Road to Hel

duże lusterka, a na koniec rozsuwane drzwi tylne, i to po obu stronach. Wszystko jak w większych Doblo i Scudo. Jeśli komuś taka stylizacja nie przeszkadza, warto zajrzeć do środka. Nie można Qubo odmówić funkcjonalności. Auto mierzy niespełna 4 m długości (3,92 m), 1,71 m szerokości i 1,73 m wysokości

Michelin Challenge Bibendum

polepszenia wyników aerodynamicznych, co pomaga zredukować pobór energii (mniejsza styczność z powierzchnią) (zdjęcie). Koncepcja małej oponyMichelin skonstruował małą, 10-calową oponę 175/70 R10 (zdjęcie), przeznaczoną do aut miejskich. Z założenia ma ona mieć takie same własności (przyczepność i zdolność

Peugeot 208 - test | Pierwsza jazda

lat temu. Przed dekadą, o tytuł bestsellera segmentu B walczyło 17 modeli, dziś jest ich już 28. Co więcej, konkurencja jest nie tylko bardziej liczna, ale i mocniejsza. Dziś nawet auta o koreańskich korzeniach potrafią pozytywnie zaskoczyć jakością wykonania, świetnymi materiałami czy świetnie

Hyundai i20 FL - test | Pierwsza jazda

i20.Summa SummarumHyundai popracował nad wyglądem i wykończeniem, przez co małe i20 zyskało na atrakcyjności wizualnej. Silniki dopracowano pod kątem zużycia paliwa, co też jest dużym plusem. Jeśli przyjmiemy do wiadomości, że mały i20 nie ma aspiracji sportowych, jego eksploatacja powinna być co

Infiniti FX 30d S - test | Pierwsza jazda

wszystkich nowych modelach. Taki mały trik, mający wzmocnić wizerunek marki poprawiając jego rozpoznawalność. Coś jak trapezoidalna atrapa Audi czy charakterystyczne "nerki" BMW.Przy okazji liftingu duży crossover otrzymał też dwa nowe kolory lakieru (Iridium Blue i Graphite Shadow) oraz nowy wzór

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

powinna mieć duży silnik. Synonim luksusu na czterech kołach - Mercedes klasy S - tym bardziej. Osiem, dwanaście, no może ewentualnie jakieś mocne sześć cylindrów, ale na pewno nie mniej.Mercedes SL | 60 lat legendyNajwiększa limuzyna Mercedesa to luksus, cisza, klasa i elegancja. A tu, od jakiegoś

Fiat 500 TwinAir - test | Pierwsza jazda

jednego powodu pasuje do pięćsetki. Nadaje temu autu dodatkowego charakteru, charakteru lat 60-tych. Wszystko za sprawą dźwięku silnika dwucylindrowego. Przecież Fiat 500 z 1957 r. też miał silnik R2. W normalnym trybie i bez przestrzegania zasad ekodrivingu wynik spalania w mieście przyprawił mnie o

Eko driving | czy jest bezpieczny

. Przyspieszając powoli, a nawet bardzo powoli, tamujemy ruch w terenie zabudowanym. Mniej aut przejedzie podczas jednej zmiany świateł, a wiecznie spóźnieni kierowcy przypomną o sobie trąbieniem. Rozwiązaniem jest kompromis. Polega on na przyspieszaniu "na 3/4" gazu i utrzymywanie niskich obrotów

Mazda 3 MPS - test | Za kierownicą

;trójka" bez problemu wam to umożliwi. Do 220 km/h samochód rozpędza się w zasadzie bez widocznych oznak zmęczenia, by osiągnąć maksymalne 250 km/h, trzeba już chwilkę poczekać. Na sam koniec kwestia spalania - średnio auto zadowalało się 12 litrami benzyny. Jak na taką moc i fakt, że 3 MPS i eco

ilość biegów w automacie nie ma znaczenia

kiedyś amerykany miały 3 biegi i jeździły i to jak! większa ilość biegów tylko ZAGĘSZCZA drabinkę przełożeń (i obniża spalanie w mieście) ale bieg ostatni - czy szósty, czy czwarty, czy trzeci czy dziewiąty - jest nadbiegiem do dużych przebiegów... to na marginesie sam potrzebuję -CICHEGO silnika

Re: Małe diesle giną...

Jeśli wydarzenia sprzed 25 lat są "niedawno" to wymiękam. Poza tym te litrowe silniczki miały tylko jedną zaletę - spalanie. Poza tym awaryjne, słabe nawet jak na takie małe auto, a same auta z korozją lubieją się bardziej niż Ople. Nie oszukujmy się, te małe uturbione benzyny które dziś

Auto - technika motoryzacyjna

pamietacje taki tytuł? www.automotopedia.pl/m/47/517/auto-technika-motoryzacyjna?set= w przeciwieństwie do obecnych gazet kiblowych tam była wiedza przez duże W. Jak podawali to fakty bazujące na doswiadczeniach robionyc w odowiednic instytucjach i na uczelniach. Czemu mi sie przypomniało - przy

onanistom do sztambucha

udany samochód ale 85 koni w nim to motorek dobry dla emeryta z Rostocku dojeżdżającego 4 km na działeczkę 105 koni to też mało - zwłaszcza w Polsce - gdzie mało 4 pasmówek i wyprzedzać trzeba Optimum to 140 koni, może 122 - jak moment duży... Spalanie 6,5 litra w półtoratonowym aucie świadczy wyłącznie

się melduję...

Poznania - dość mały ruch i autostrada jest prosta i płaska, A9 to jednak dużo wzniesień i długich zakrętów i gęsty ruch, co mnie na długiej trasie mocno męczy. -- www.berbela.com/

Re: Uwaga na bagażniki na klapę!

Witam Właśnie wróciłem z pierwszej małej wyprawy (łącznie około 1400 kilometrów) z nowym bagażnikiem - Atera Strada Sport. Do bagażnika dokupiłem "dostawkę" i przewoziłem łącznie dwa duże i dwa małe (20 cali) rowery. Platforma sprawdziła się doskonale. Na zwykłych drogach bez problemu, na

Re: Venga to nie jest auto rodzinne!

krótka jazda testowa nic nie mówi o spalan > iu akurat ja jeżdżę Fabią, dla trzyosobowej rodziny ok, dla czterech osób większych już za mało miejsca z tyłu, więc odpuściłbym na twoim miejscu jeśli chodzi o TCe i inne turbobenzynki małego litrażu to spalanie zależy od stylu jazdy, jak nie gnieciesz

Re: ile wam pali przy prędkości 180 km/h?

Vw caddy 1.2 tsi 105KM Chwilowe spalanie przy 170km/h - ~17litrów/100km.... Więcej nie da rady (miałem jakieś 300kg bagażu wtedy), czyli pedał wciśnięty w podłogę. Strasznie dużo pali przy takich prędkościach niestety - tutaj pojawia się problem małej pojemności silnika i sporej wysokości auta w

Re: Salon Genewa 2012 | Hyundai i20 po liftingu

Przejechałem I20 już 3 tys. kilometrów. To jest rewelacyjne auto, nie mam żadnych krytycznych uwag poza spalaniem, za duże. Do tej pory miałem 10 aut, w tym m.in..4 Toyoty, nissana , fiata( Uno - to była zgroza]. Nadciąga wielka ofensywa Hyundaia.Za małe pieniądze taki mały,fajny samochód

To ja dam dwa przykłady

i małe bagażniki (s40/v50 są duże na zewnątrz ale wnętrza są niewielkie - auta mają bardzo grube drzwi i ogromne fotele), ponadto ogromna średnica zawracania. Dość dziwna i wymagająca przyzwyczajenia jest duża kierownica. S40 nie miał żadnych napraw - wyłącznie przeglądy. V50 miał robione

Re: zakup minivana

w foteliku, - przyzwoite spalanie, - bardzo dużo miejsca nad głową i pomiędzy siedzeniami (wzdłuż i wszerz auta), - możliwość zapakowania wysokiego bagażnika po dach czego w kompakcie lub kombi klasy D nie uświadczysz, - jest jak akwarium, przepięknie przeszklony. Panoramiczna szyba bije

Re: Czyli chciałaś od początku zaspamować?

, to jest konstrukcja peugeota, bardzo dobry silnik, wiem coś o tym bo mam takie auto prywatnie a kilka lat temu jeździłem taką służbówką. Na trasie spala tak niewiarygodnie małe ilości paliwa że szok. W mieście tez jest ok. Nie ma dwumasy ani filtra cząstek, to dobry wybór ale na Boga nie od handlarza

Re: Spalanie a4 2.6 v6

Witam wszystkich, Kolego co piszesz, że 11 litrów to można se wsadzić. Podejrzewam, że nawet nie siedziałeś w takim aucie z takim silnikiem już nie wspomnę o jeździe. Tak przy normalnej jeździe trochę miasta trochę trasy spalanie latem 9-9,5 l benzyny a zima wychodzi 10 max 11 tak, że jak większość

Re: seat ibiza 1.2 tsi

Mam A3 z silnikiem 1.2 TFSI, przebieg niestety na razie bardzo mały bo zaledwie 4500km, więc o trwałości się nie wypowiadam (na wszelki wypadek wykupiłem gwarancję na 5lat). Jeśli chodzi o spalanie to przy jeździe w trasie (nie autostrada) z prędkością ok 90-100km/h auto spala ok 5.3l. W mieście

Re: auto, na poważnie

Jeżdżę citroenem c1-od dwóch tygodni. Za cenę, którą podajesz możesz mieć auto z 2007 roku. Mnie to autko zawsze się podobało, mąż mnie wyśmiewał, a teraz mi podbiera, bo się zachwycił. Zwłaszcza spalaniem...I mocą w porównaniu do naszego rodzinnego auta. W środku , o dziwo dość dużo miejsca

Re: Małe diesle giną...

. ---------------------------------------------------- To ja jestem nierozsądny dpf, dwumasa, egr, kgp, nkwd. całe zło tego świata siedzi w moim aucie. Nawet zima się go wystraszyła i nie nadchodzi. Za to mam 150 KM ponad 300 Nm duża przestrzeń 4WD i mam w d.. nieco niższe spalanie bo uważam że jak mam czymś jeździć za karę czyli ciasnym mułowaty

Re: fantastyczny 1.2 TSI

jazdy (szczególnie jeśli kierowca jest świadomy pojemności swojego silnika). Reasumując, opiszę sprawę tak: Gdybym miał kupować kolejnego małego dostawczaka dla siebie - kupiłbym takiego samego VW caddy 1.2 tsi - ze względu na całkiem dużą radość z jazdy oraz teoretycznie rozsądne spalanie (biorąc pod

Re: astra 4 za i przeciw

mało palił (olewam tutaj kwestie gazu - nigdy nie miałem auta z LPG, nie wiem jak to się zachowuje). Benzyna 1.4 ma małą pojemność, dużą moc (turbina) a samochód swoje waży. LPG jest tutaj rozsądne ekonomicznie. Przy bardzo oszczędnej jeździe zapewne będziesz bardzo zadowolony ze spalania (idea

C. Gutowski o 335d xDrive - zgadzacie sie?

... mógłbym z niego nie wysiadać, ale życie nie składa się wyłącznie z jazdy Aparycja Na koniec najważniejsze. W końcu to nowa trójka i duże zmiany Tu mam najbardziej mieszane uczucia. Bardzo podoba mi się długa maska, szczególnie że widać ją także zza kierownicy. To zawsze dodaje autu powagi i podbija ego

Re: Jakie Auto

ltr, w jakichś szczególnych warunkach typu duże korki, potężne mrozy spalanie doszło maksymalnie do 9,5-10ltr. Średnie spalanie z ostatnich 80 tys km to 7,2 ltr. Reasumując, domyślam się, że jesteś z Pruszcza Gdańskiego, więc proponuję zalogować się na www.honda.gda.pl (www.h3m.pl), znaleźć gdzie

dr,hayd - następny specjalista ... ech

Chłopie co ty pierniczysz ? Gdzie w mieście potrzebujesz czegoś więcej niż te 70 kucy w SDI. Duży moment, małe auto, niskie spalanie, czego więcej trzeba do szczęścia ? Gdyby jeszcze chodziło ciszej niż czołg było rewelacją. Moja koleżanka ma 1,9 SDI w swoim polo. Teoretycznie dużo mocniejsze

Auto o wartości do 28 tys- proszę o pomoc

max 3 lat.Interesowało by mnie ekonomiczne spalaniem, mała awaryjność i niski spadek wartości auta przez ten okres. Fajnie jak by było przestronne i z dużym bagażnikiem. Do tej pory zawsze użytkowałem diesele. Zastanawiałem nad wyborem auta między: opel astra III, skoda octavia II, seat altea, renault

Gumball - rajd o kropelce?

deszczu? czy biją rekordy spalania? czy po prostu pierdołka a nie rajd -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Re: Salon Genewa 2012 | Odświeżony Smart

Miejsca jest sporo jak na takie małe auto, bagażnik duży nie jest ale do auta miejskiego może być. Co do spalania to niestety w mieście 5 litrów to conajwyżej diesel bo najmocniejsza benzyna pali 8 litrów, ale wtedy faktycznie jest dość dynamiczna (znów, jak na miejskie auto) bo ma bodaj 10,8 do

małe oszczędne auto poszukiwane...

jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie większe auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącznie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma już parę lat chciałabym żeby to nowe miało 3-4 lata

Nie-motocyklista zadaje pytania

+ napraw ( pomimo niższych cen ) i tak zbyt wysokie jak na skalę wartości auta i wiele wiele innych.... Koszty utrzymania tego małego auta zaczynają mnie na tyle przerastać, że czasem wolę nie spotkać się z moją dziewczyną, bo musiałbym znowu odwiedzić stację benzynową. Jak widzą Państwo, jest to już

Re: Civic 1.8, Hyundai i30 , Focus, czy citroen C

( auto nie posiada koła zapasowego tylko zestaw naprawczy), jest zdecydowanie lepiej wyciszony a plastiki w środku są dużo lepszej jakości, spasowanie i wykonanie na wysokim poziomie. Spalanie w mieście to około 7,5- 8,5l a w trasie bez szaleństw 6 litrów. Na drugim miejscu postawiłbym Focusa albo i

Tak, ale!

trzeba zwrócić uwagę na racjonalne podejście do samej jazdy, z podkreśleniem, że ilość spalin wiąże się również z ilością spalanego paliwa, czyli tym "ile auto pali". Dla porównania (wartości chwilowe): - pojazd jadący z prędkością na poziomie 30-40 km/h albo będzie miał obroty grubo powyżej 2

Re: małe oszczędne auto poszukiwane...

konewka15 napisała: > jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie więk > sze auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącz > nie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma j > uż

Re: TOP 10 | "Szybcy i wściekli" z Polski

Prawie sami skodziarze i mondeowcy tu się wypowiadają. :/ Grunt to duży bagażnik i małe spalanie ...ropy oczywiście, a i auto w wersji kombi tylko, no nie?!? :P

Re: internet o legionowskiej drogówce...

prawdziwy_jankiel napisał: > Spalanie twojego auta nie ma najmniejszego związku z legionowską drogówką, ale > mandaty już tak, dlatego zwróciłem uwagę na to że policja cię zatrzymywała ale > czym jechałeś to już jakby mniej mnie obchodziło. Dużo się wypowiadasz na forum > , a wielu

Re: Szukam auta

len_y napisał: > Czytając pierwszy post autorki i ten, co kolega proponuje Hondę Civic z mocniej > szym silnikiem, to jak by jedno gryzło się z drugim. Auto dość drogie w eksploa > tacji, ogólne koszty utrzymania spore, spalanie w mieście duże. W miarę tania w > utrzymaniu będzie

Re: czym polacy beda jezdzic ?

W pełni się zgadzam z kolegą, mały silnik mniej spala kiedy stoimy w korku, do tego ubezpieczenie takiego auta jest dużo tańsze, więc całościowe ujęcie eksploatacji nie jest aż tak kosztowne.

Clio.

Nikt nie pisze nic o Clio, bo trudno coś napisać o Clio III. Clio III to klasa sama w sobie - samochód trochę większy niż reszta jego segmentu, dużo wygodniejszy i zdecydowanie godny polecenia. Jedyny problem - 1,0l to trochę mało, 1,2 i 1,4 też. 1,6 to dużo na tak mały samochód (chodzi bardziej o

Re: Nissan Leaf | Pierwsza jazda

benzynowe w trasy (małe spalanie w trasie, moc i wygoda), małe auto elektryczne do miasta i KORKÓW, czyli tam gdzie benzynowe odpowiedniki są nieekonomiczne, bo dużo palą, emitują zanieczyszczenia i hałasują. Ale jak ktoś już wspomniał, najpierw należy dopracować akumulatory.

Re: salon czy uzywane !!!!!!! max 50 tyś

Tak jak radzi wicehrabia.julian - przemyśl sobie, co jest dla ciebie priorytetem - np. małe spalanie, konkretne wyposażenie, trwałość, duży bagażnik itp. Inaczej dużo się nachodzisz po salonach, a i tak nie wybierzesz auta. Np. octavię tour a forda fiestę dzieli przepaść jeśli chodzi o gabaryty

Re: A6 3.0TDI Usunięcie DPF.Mniejsze spalanie - m

generalnie problem leży w tym, ze auto nie jest wykorzystywane zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Tego typu samochód został stworzony do szybkiej jazdy po niemieckiej autostadzie ,a nie na krótkie dystanse do miasta. Pomroczańskie podejście, jakież typowe. A koleżanka niech se zakupi małe, benzynowe

Re: Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

parkowany gadasz bzdury. W latach 80-tych czy 90-tych to naprawdę cudów nie było. Ale już ostatnio jest coraz więcej fajnych wozów z niższej półki (Chevrolet, Dodge, Ford). Coraz więcej sprzedaje się tam małych samochodów. Ba nawet te ich duże silniki mają ok spalanie. Zobaczysz jak amerykanie i

Re: jak skręcacie na skrzyżowaniach??

niestety dużo jeździłem autami w których hamowanie silnikiem powodowało podciśnienie w gaźniku i znacznie większe spalania niż w czasie normalnej jazy więc ciężko mając auto z odcięciem paliwa przy hamowaniu przestawić się. Z ciekawych rzeczy nauczyłem się naciskać 1 nogą hamulec i gaz jednocześnie więc

Re: samochód do 4 tys.

opinie kierowców i relacje spalania praktycznie każdego auta, jest tam dużo tych raportów, więc te dane mają większą wartość niż pojedyncze relacje np. sąsiadów, bo np. oceny spalania i usterkowości są uśredniane z setek raportów.

Re: a jezdzij se długasem..póki możesz

> To akurat prawda, bo różnice w długości pojazdów nie są duże. To akurat gów.no prawda. Przyznam się nieskromnie, że potrafię znakomicie parkować, szczególnie tzw. "zatoczki". Czterometrowym autem bez większego problemu wcisnę się w lukę o długości 5m, zostawiając pół metra z każdej

Re: Motodziennik: Bardzo duże Maserati

BMW c1 to świetna alternatywa dla małych miejskich aut. Gdybym mieszkał i pracował w dużej aglomeracji poważnie zastanawiał bym się nad zakupem takiego skutera. Niestety posiada też wady drogie części i wymaga posiadania prawo jazdy przynajmniej A1 w przypadku 125 i A przy 200, ale wynagradza to

Old vs New - kolejna runda 2

w ciągu 25 lat o pół tony. Płonące auto roku To, że auta psują się częściej, wynika też z trendów rynkowych, strategii marketingowej i - paradoksalnie - dużej konkurencji między samymi producentami, którzy np. sukcesywnie wydłużają listę (w większości płatnych ekstra) dodatków. + Bogate

Nowy samochód rodzinny 40-50 tys.

Witajcie, może mi pomożecie dokonać wyboru? Chciałbym kupić nowy samochód: duży, rodzinny, cena 40-50 tys. Bagażnik powinien być na tyle duży, by zmieścił się wózek dziecięcy i dużo bagażu. Ważne, by był ekonomiczny w spalaniu i dość niezawodny. Nie musi być piękny ani prestiżowy. Co do ceny, to po

Re: rodzinne auto

Jest jeszcze Espace - wygląda pięknie ale to jeden z "królów" awaryjności. Generalnie duże vany są znacznie bardziej awaryjne niż osobówki a ich naprawy kosztują więcej - ze względu na skomlikowanie ale też i to, że te auta są produkowane w dość małych seriach. Są też ciężkie i mają dużą

Re: Oszczędne auto -jakie?

przy takim przebiegu - 600 km/msc zuzycie paliwa nie ma znaczenia a gaz jest w ogole pomyłką. To czy bedzie spalał 6 czy 8/100 bedzie oznaczało róznice w kosztach miesięcznych na poziomie 70 pln. Przy kosztach zakupu, ubezpieczenia taka kwota nie ma zadnego znaczenia, wazne zeby kupić auto w

Re: ford focus II czy scenic II

głową nie mam. Po prostu wyżej i bardziej prosto siedzę. Nie bez znaczenia jest też dużo lepsza widoczność. Zwłaszcza w mieście na polskich krajowych duktach. A spalanie... Po moim ostatnim aucie to 1.8 to pryszcz. Zresztą to ostatni tak mały silnik w moim garażu. I nie chodzi o osiągi bo te jeszcze

Re: 2616 kilometrów na jednym baku!

@blablub dokładnie taka sytuacja mi się przydarzyła w zeszłym roku. audi a4 z silnikiem 2.0 tdi 2005 rok - koszmar. nie wiem jak z tym napędem pompy oleju w nowszych modelach. mam teraz benzynę, ale zastanawiam się nad powrotem do diesla, bo benzyniak strasznie mnie wkurza - dużo spala, słabo się

Re: Salon Genewa 2012 | Nowości Lancii

Obie omawiane tu Lancie to super samochody, jedyny minus to duży litraż, i pewnie nie małe spalanie, ale cóż w stanach paliwo w stosunku do nas jest prawie za darmo. Tam byle przeciętniak za 1 dzień pracy tankuje do pełna. u nas ten sam musi na to pracować tydzień. Wracając do tematu tych 2 aut to

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

kosztowne, gdy w końcu zawiedzie. Ponieważ kolejne modele są coraz bardziej skomplikowane, wysilone i przesycone elektroniką - mają jedną-dwie turbiny, małe silniki o dużej mocy (downsizing), system start-stop, zawór EGR, filtr cząstek stałych DPF/FAP, koło dwumasowe, a do tego kamery, czujniki, komputery

Re: EcoBoost | Mały nie znaczy słaby

mnie śmieszne odkrywać na nowo to co już kiedyś było odkryte. Fakt mała pojemność w dużym aucie oznacza że trzeba będzie kręcić. W Charade silnik ten był w aucie o masie ok 700 kg i tam był bardzo sprawną maszynką (8sek do setki, spalanie średnio ok 8l/100). Podobnie później był w Charade wypuszczony

Re: Chevrolet Lacetti (2003-2008)

Kombi 2004 rok 1,6 lpg- to bardzo niedoceniany samochód a przez to tani w zakupie. Części tanie bardzo a i tak potrzeba tylko to co się wymienia w innych. Nic się nie psuje, auto bardzo ciche wygodne a co najważniejsze sporo tańsze od konkurencji. Spala ok 9l lpg + 1 l benzyny na 100 w małym

Re: wasze wakacyjne rekordy

Seat Ibiza 1.2 TDI spala mi średnio 4.4l, z czego pół po mieście, drugie pół po autostradzie przy ok. 160/170km/h ---------- eeee jasne - jazda - TYM autem z TYm silnikiem 170km/h to czysta rozkosz... cisza i spokój... dwa - dizle odkręcone na maksa raz że palą dużo, dwa - padają a więc drogi

Re: Porsche Panamera Diesel

dużym silnikiem benzynowym aby zaraz założyć do tego auta gaz. Jak widać posiadanie dużych czy małych pieniędzy ma się nijak do posiadania lub nie dobrego gustu. Jak jeszcze nie rozumiesz po pomyśl o 911 z silnikiem diesla. Przecież dlaczego nie? ;-/ BTW zmienię zdanie jak Ferrari zaprezentuje auto z

Re: byłbym zapomniał

> Dlatego musi byc jakims usrednieniem systuacji... > Chyba, ze chcesz ustalac wszekie ograniczenia przy zalozeniu zerowego ruchu....? Nie może być uśrednieniem sytuacji, bo samochodów może być bardzo dużo i kierowca i tak musi dostosować prędkość do nowej sytuacji. A skoro i tak musi to

Old vs New - kolejna runda 1

złotych. Uważajcie na ten model". Mała stajnia, dużo koni Kolejną reakcją producentów na coraz ostrzejsze normy emisji CO2 jest... Downsizing, czyli zastępowanie dużych silników mniejszymi. Do połowy poprzedniej dekady było tak: nowe modele musiały być coraz mocniejsze, ergo - mieć większy silnik

Re: Jak mozna lubić jazdę małym autkiem?

owszem róznica w spalaniu jest miedzy tym "pierdziółkiem", a samochodem z silnikiem pow. 2 litrow. Tyle, ze ty dla małego auta bierzesz srdnie spalanie w korku, a dla duzego na autostradzie z programatorem predkosci jazdy. To tak, zeby tobie sie zgadzało, ale tak na prawde to sie nie

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

> w kwestii komfortu obecny samochód w stu procentach spełnia swoje funkcje - jeż > dzę sam + laptop + aktówka Nie w tym rzecz. Prowadzenie malego samochodu nawet na 200-km trasie bardziej męczy, bo trzęsie, hałasuje i dynamika słabsza. No i małe auto jest potencjalnie mniej bezpieczne od

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

chwilkę małym i BARDZO EKONOMICZNYM samochodzikiem, spalanie tak niewielkie, że 2x liczyłam, czy na pewno, ponieważ mały, to i ubezpieczenie nieduże (stosunkowo) napraw zero, bo w mierę nowy, i bardzo zadbany. i co z tego, dobry wyłącznie w mieście, i do dojechania do pracy/biura. a poza tym porażka

Re: Rowerzyści zbulwersowani po tekście w "DGP".

; wolą tramwaj - dobrze im tak, sami wybierali! Piesi poruszją się dużo wolniej od rowerów! > - nakażmy produkcję aut tylko w kolorze żółtym i czerwonym. szary zlewa się z a > sfaltem a czarny jest niewidoczny w nocy Jak rowery będą obowiązkowo wyposarzone w światła mijania, a nie śmieszne

Re: Mercedes S-klasa - kolejny etap downsize`ingu

A ja tam nic nie mam do S w wersji ze śmiesznym dizelkiem, bo zasadniczo jej obecność nie zmniejsza drastycznie jakości odbioru auta, jako limuzyny pełnym ryjem. Of koz śmiesznie to wygląda na tle dobrze widzianej w tym towarzystwie fałdwunastki, ale chyba dalej można zamówić duże diesle, V8, V12

Takie podsumowanie po latach :)

przeglądami i wymianą opon, żarówek i wycieraczek oraz ok. 120 funtów podatku rocznie oraz płynem do spryskiwaczy nie poniosłem żadnych kosztów. 3. Spalanie - tu akurat sytuacja jest prosta, bo głównie jeżdże po mieście, a czasem w trasę, ale że auto jest wysokie, to ponad 100 km/h dużo pali (ale jak był

Re: duże rodzinne auto, bezawaryjne i niewiele pa

Polecam Citroena Xsara Picasso, mój był z rocznika 2000 i do 2006r żadnych awarii, dobrze się prowadziło, niedużo spalało i było dość dynamiczne. Bardzo lubiłam to auto ale było za małe jak dla dużej rodziny więc sprzedałam.

Re: Przyczyną zatorów jest niepłyność a nie zawol

często mniej niżbym ja sam wydał na komunikację miejską z przesiadkami. A w aucie jadę ja, żona z małym dzieckiem w foteliku, w bagażniku duży wózek głęboki i sporo miejsca na zakupy.

Fiat Panda 1.2 Dynamic

Rzeczywiście w praktyce to Panda jest bardziej awaryjna, a spalanie tak małego silnika i auta uważam za stanowczo za duże.

Re: Jak oszczędzić na samochód?

miejskim. nie pomyśl sobie, że życzę Tobie źle, ale piszesz, że masz problem z odłożeniem 1500zł/mies. Nie wiem ile jeździsz, ale spalanie w tym aucie małe nie jest, żeby potem płaczu nie było, że drogo. samochód to także jego utrzymanie: opony raczej ma duże, droższe są. standardowy komplet 4 szt

2161,5 km na jednym baku

a ja biedny czytam te komentarze i się zamartwiam; mam już 14-te auto w życiu, parę było starych, parę nowych, małe i duże,diesle i benzyniaki, szwabskie, francuskie i inne.Jeżdżę ponad 20 lat, z rzadka bardzo szybko, zazwyczaj płynnie, cementu nie wożę i często przejeżdżam tracy rzędu 1000-1500km

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Jeździłem miesiąc polówką 1,2 ale poprzednia wersja - auto praktycznie nowe z wypożyczalni. Spalanie po prostu wyszło tragicznie. Fakt nie oszczędzałem auta ale na trasie z Poznania do Wawy ( w tym 200 km autostrada ) , trochę po Wawie i powrót palił ok. 7,5-8 litrów. Jak na takie małe auto to

Re: dla analfabetów matematycznych-do Picasso

również nowe Mazdy 6 i Mazdy 2 . Mazdą CX7 jeżdziliśmy kilka dni ,benzyną i dieslem wiec mi nie pitol o spalaniu 13 litrów,nam przy normalnej jezdzi spalała po miescie 15-16 litrów przy jak piszesz depataniu 20 litrów nie było jej obce . Teraz największa porażka tego auta -MAZDA CX7 BENZYNA NIE TRZYMA

Re: Ceny biletów MZK - z cyklu absurdy Zaleskiego

tego jest samochód. Wtedy nie szkodzisz środowisku, jedziesz wygodnie, dużym autem, z dziewczyną czy żoną, może z dziećmi. W Polsce w dużych autach montujesz LPG - a żeby się oplacało, to musisz dużo jeździć... Tak robią w taxi. Albo kupujesz małe, stare auto i na E95. To jest mniej więcej koszty

Re: Citroën C5 2.0 HDI 160 | Za kierownicą

na częściach. Dodatkowo każdy nowy ich silnik to jakaś eksperymentalna technologia, która ma zmniejszyć spalanie przy zachowaniu dynamiki, a w praktyce auto siada po paru latach. Nowe Passaty obrosły legendą jeśli chodzi o awaryjność, a Audi używa podzespołów VW więc przenoszą się błędy. Co do Toyoty

Re: Kia Rio we wrześniu

. Spalanie przy spokojnej jezdzie - podejrzewam że 8 duże miasto, 5 poza. Tyle tez palą i20 z 1,4 100. A silnik 1,2 85 fakt - jak w i20 1,2 78 może spalić np. z 7,5 duże miasto, 4,5 poza. Klasa B ale nie taki mały bo 4,05 m (focus I miał 4,17). Z układu i20/ix20/i30/rio/venga/ceed - rio najnowsza i

Re: Mitsubishi Colt - ile pali?

pali stanowczo za dużo ja kna swoją małą wagę i badziewny napędzik. "Trasa" to czysta fantazja bo to spalanie polega na podaniu przez redaktora chwilowego zużycia z komputera przy stałej prędkości np. 90 km/h na wysokim biegu 5-6.Ma się to nijak to prawdziwej trasy gdzie się zwalnia i

Re: cherokee 95 - 98

temu to było) i bez problemu to auto spalało 7,5l. Oczywiście można osiągać wielkie spalanie, ale jak się chce to można jeździć sprawnie i osiągać rozsądne cyfry. Nie rozsądnie to palą małe benzyny typu 1.4 bez turbo zamknięte w ciężkich i wysokich kompaktach - ja nigdy nie mogłem się nadziwić jak

Re: Nissan Almera N16 (2000-2006) - Japończyk z b

Witam, kupiłem Almere miesiąc temu jest to model z listopada 2002, pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem 1,5. Potrzebowałem małego i dobrego - za niezbyt duże pieniądze, auta rodzinnego. Jestem w pełni zadowolony, przestronny, pojemny, bardzo dobrze się prowadzi, super zawieszenie, rewelacyjnie

Re: Zakynthos - na jak długo wypożyczyc autko?

, spalanie jest większe. Duże auto miało słabą moc, pod górkę szedł ociężale i na pierwszym biegu. Plusem była dwustrefowa klimatyzacja. Potem rozdzieliliśmy się i lepiej zwiedzało nam się wyspę małym zwinnym autkiem (kia picanto). Mało spalił, wszędzie dojechał. No właśnie. Dojechał w jedno z

Re: LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

> W mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a > cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Mój samochód w wersji benzynowej z pojemnością mniejszą o 0,2 l od mojego diesla pali jakieś 15 l/100 km. W wersji 2,2 l diesel schodzi poniżej 10. > Zaś koszty

Re: Auto dostawcze

tym silnikiem. Oczywiście byłem zachwycony - ale to zupełnie inna klasa auta. O wielkości i wadze jako takiej nie wspominając. Martwiłem się spalaniem. Mała benzyna z turbo w aucie dostawczym - to nie wróżyło zbyt dobrze. Ale zaryzykowałem... Zamówiłem więc takiego właśnie dostawczego caddy'ego z

LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Zaś koszty serwisowania diesla są na tyle duże, że zjadają niewielkie oszczędności. Piszę to z doświadczenia własnego i aut firmowych. Dobra instalacja LPG, to 3 do 4 tys. zł i jest w zasadzie

Re: Motodziennik: Ford kontra młodzież

: głośny, szkodliwy dla środowiska, mała moc z dużej pojemności, turbosprężarki mało żywotne, trzeba uważać na jakość tankowanej ropy, zimą pamiętać o świecach żarowych i tankować lepsze paliwo... dużo by wymieniać... A jeśli już o spalaniu mowa to faktycznie, mam w pracy VW Transportera z 2008 roku ze

Re: Znów staniemy w korkach na ulicy Lotniczej

niestety auta w korku > spalają mnóstwo paliwa - ponieważ cały czas ruszają i się zatrzymują. Nie byłbym tego taki pewien. Spadek oporów toczenia przy małej prędkości oraz poprawienie spalania na dużych przełożeniach radykalnie zmniejsz zużycie paliwa. Stanie na światłach i jazda w mieście

Re: TOP 10 | Samochody za jedną pensję

stać żeby jeżdzić na benzynie nawet przy małym spalaniu" Odpowiadam wtedy : "ROPA JEST DO TRAKTORA A GAZ DO ZAPALNICZKI"Śmiesza mnie też goście którzy w trasie jadąc dieslami myślą że dadzą radę mnie wyprzedić swoim traktorem z na pisem tdi na klapie.Twój zakichany mondeo też by nie dał

Re: zmiana auta

, wygodnie się jeździ ma dużą przestrzen w środku. Co do spalania to wiadomo że żaden większy samochód nie spali tyle co np małe polo. Nie mam przekonania co do aut na gaz... moj szwagier wszystkie auta przerabia na gaz i jeździ nimi max do 2 lat potem cos się sypało. -- Moje prace, Moja pasja www.ana-art.pl

Re: Skoda Fabia RS - karty odkryte

tylko nie stoję w ostrym korku, to spalanie poniżej 10, a jak jest mały ruch, to schodzę do 8. Przy małych przebiegach diesla i tak nie opłaca się kupować. Dlatego też tak, moim zdaniem to fajne auto na miasto. A na autostradę? Jakbyśmy jakieś mieli, to najchętniej jakiś diesel. Ze względów

Premier zarzuca nadużycia w autach z kratką

Auto z kratką to wymysł bezmózgowia, człowieka który musiał mieć w tym interes i to nie mały. Dlaczego muszę mieć samochód ciężarowy do przewiezienia 20 kg części które wykorzystuję do produkcji. Dlaczego nie mogę do tych celów użyć mojego samochodu osobowego który spala 5,00L/100km, tylko muszę

Re: tajne dane techniczne

Spalanie? Znajdziesz na www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/ a co do wymagań - Duży bagaznik w małym aucie? (a co to jest małe auto - bo dla mnie Astra II jest mała). Honda Jazz - 3,8 m - 350 l. Nissan Note - 4,1 m - 280/420 l.(przesuwana kanapa) Dacia sandero 4 m. - 320 l. Skoda

Re: są tacy ktorym malo. i to NIC nie znaczy !

został on zaprezentowany handlowcom peugeota (tak, trochę znajomości odrobinę ułatwia życie, a na pewno dodaje mu smaku). W samochodzie zakochałem się. Dosłownie. Genialne auto z przegenialnym momentem obrotowym i... to co lubię - diesel! Tak, Francuzi wsadzili do hybrydy diesla! Spalanie mnie nie

Re: 530d vs 545i

Pomyśl jak prawdziwy znawca giełdowy: kupuje dyzla, to tanio jeżdżę, wleje panie za 100zł to 500km zrobię, a e60 wygląda że ho ho! ;) A prawda jest taka, że rynek na używane, 6 letnie auta z dużym benzynowym silnikiem jest dość mały. Mały popyt, to są auta nie przymierzając w cenie octavii w dyzlu

yamaha wr 125x

, plac Zawiszy i aleje Jerozolimskie. Jest fajnie. Zalety: * Duża zwrotność, * Lekki jest ten motocykl, * Wysoko się siedzi, dość wygodnie, pozycja wyprostowana * Moto jest wąskie, więc czasami ja mieszczę się między autami, a gość za mną na "dorosłym" motocyklu stoi i czeka aż auta mu się

Re: Podwyżka cen biletów krzywdząca? Ucierpią prz

cene rynkowa, a wiec jeszcze wiecej niz podajesz. Auta na gaz to nadal zdecydowana mniejszosc, koszty uzytkowania samochodu sa zdecydowanie wieksze (zakup, ubezpieczenia, przeglady, naprawy itp itp) , a odleglosci pokonywane w Warszawie spore, zatem spalanie duze. W zwiazku z tym nie prognozuje masowej

Re: Zmiana paliwa z 95 na 98-zmiana ustawień komp

motocykle. Czujnik spalania stukowego stale przekazuje (chyba jak w aucie) sygnały o tym czy wystąpiło czy nie, jesli nie wystąpiło to przyspiesza zaplon do momentu kiedy nie wystąpi (zbierajac jeszcze milion roznych danych), jak wystąpi to opoznia. Przy stopniu sprężania rzędu 13:1 tak to wyglada

Re: TOP 10 | Samochody za 1500 zł

Za takie pieniądze można kupić Malucha w bardzo przyzwoitym stanie. Zadbane egzemplarze z niewielkim przebiegiem rzadko kiedy się psują (mam już trzeciego, więc wiem co mówię). A nawet jak coś trzeba zrobić to jeszcze nigdy nie płaciłem w warsztacie więcej jak 300zł. Spalanie i opłaty to też duży

Re: Niezla wtopa z nowoczesnymi dieslami :-(

Masz bardzo dużo racji. Więcej - to praktycznie 100% racji. Widzę to w praktyce: przyjeżdżają do nas auta, które mają przebeigu ok. 5 tys.km rocznie, albo auta jeźdźone głównie po mieście, albo jeszcze auta jeżdżone bardzo delikatnie. W większości z nich po jakimś czasie (gdy jest to diesel

Re: Chevrolet Aveo | Za kierownicą

Tragedia. 55k za takiego woła? Za 73.2k można mieć nowego Focusa 3. gen z silnikiem 1.6 EcoBoost 150KM. Osiągi bez porównania i podejrzewam, że też oszczędniejszy od tego małego jeździdełka Aveo. Nie wiem co to za oszczędność te małe samochodziki? Spala takie coś minimalnie mniej od kompaktu

Re: Honda HR-V (1998-2006)

). Samochód jest całkiem żwawy, ale trzeba nacisnąć na gaz, co się kończy 10-11 litrami w mieście (wersja 124 KM). Na trasie jeżeli nie przekracza się często 130 km/h to spala około 9 l, a gdy się ciśnie to i 12 można spalić, ale przy dosyć wysoko zawieszonym samochodzie opory są duże. Jak na tak mały silnik

Re: Auto dostawcze

przejechałem kiedyś spory odcinek po płaskim - prawie puste auto, 55 km/h, V bieg, sporo poniżej 2 kobr/min: 5,4 l/100km). > przy normalnej autostradowej jeździe (nie przekraczając jednak 120km/h!!) średn > io spala około 6 litrów. Dla mnei to wynik absolutnie akceptowalny - ze spalani > a jestem

transit i T4 to rózne klasy

Transit należy do kaegorii dużych aut dostawczych , a T4 to mały samochód dostawczy. Stąd podane wcześniej różnice w spalaniu czy jeździe.

Re: jaki miejski lekko sportowy samochód?

Przecież Mini jest raczej w Twoim zasięgu. Naprawdę nie wiem, czy można kupić coś bardziej zajebistego od tego auta. Of koz na dobrego Coopera S może nie wystarczyć, z kolei wersje One są powolne, ale Cooper powinien być w porządku. Dynamika jest niezła, a cała reszta wiadomo:) Spalanie w

Zachcianka - min. 200 KM i ze 3 litry poj.

jakiego focusa czy 307-ke może by se kupić coś, co ma silnik pod maską i fajne osiągi. A więc spalanie schodzi na drugi plan, więc raczej benzyna (zresztą szkoda diesla na takie małe przebiegi). Na razie nie mam koncepcji jakie to ma być auto - sedan, terenowy, SUV, kombi, VAN czy furgonetka. Są jakieś

Re: Prośba do znawców o pomoc w zakupie.

letnie co niesie z sobą większą awaryjność (dobre pytanie czy Merc w wieku 20 lat jest mniej awaryjny niż 10 letnie Suzuki), nie wiem czy serwis Merca nie będzie droższy. A poza wszystkim omawiane modele Toyoty i Merca mają duże silniki co w połączeniu z wiekiem gwarantują niemałe spalanie.

Spalanie stukowe

przyczyn spalania stukowego wyróżnić można: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.Świątek, Lech "Tuning wyczynowy VI. Głowica", AUTO TUNING ŚWIAT nr 12, grudzień

Koleje Małe i Duże

Koleje Małe i Duże – polski ilustrowany magazyn historyczno-modelarski wydawany w Katowicach, o tematyce kolejowej. Jest wydawany nieregularnie od 2000 roku. Zawiera informacje dot. historii linii i węzłów kolejowych, opisy taboru kolejowego, dział modelarski oraz wycinanki modelu kartonowego

Wszystkie stworzenia duże i małe

Wszystkie stworzenia duże i małe – pierwszy album Andrzeja Zauchy (1983) Wszystkie stworzenia duże i małe (All Creatures Great and Small) – cykl 9 powieści Jamesa Herriota Wszystkie stworzenia duże i małe (All Creatures Great and Small) – film fabularny (1974

Wszystkie stworzenia duże i małe (album)

Wszystkie stworzenia duże i małe – pierwszy album Andrzeja Zauchy nagrany z udziałem muzyków zespołu Grupa Doctora Q wydany w 1983 przez Polskie Nagrania "Muza". Lista utworów strona A "Spocznij Kapturku – zaraz cię zjem, czyli marzenia głodnego wilka" (muz. T. Klimonda, sł

Rezerwat przyrody Jeziora Małe i Duże Sitno

Rezerwat przyrody Jeziora Małe i Duże Sitno (kaszb. Jezoro Môłé i Wiôldżé Sëtno) – wodno-torfowiskowo-leśny rezerwat na Pojezierzu Bytowskim (o powierzchni 40,66 ha) w kompleksie leśnym Parku Krajobrazowego Dolina Słupi. Rezerwat składa się z trzech części obejmujących dwa jeziora, okoliczne

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.