auta powypadkowe w niemczech

Moto.pl

Czym jest program "Ford Używane"

Czym jest program "Ford Używane"

W wybranych punktach dilerskich Forda można od czerwca kupić samochody używane tej marki. Są one sprawdzone i posiadają gwarancję

Fatalne wyniki raportu ze stanu polskiego rynku aut używanych

Zakup auta używanego w Polsce to loteria - taki wniosek nasuwa się po analizie raportu ekspertów z MotoRaportera. Wynika z niego, że aż w 66 proc. przypadków stan auta deklarowany w ogłoszeniu nie zgadza się ze stanem faktycznym, a w 40 proc. przypadków eksperci dokonujący oględzin mieli podstawy, by podejrzewać cofnięcie licznika. Czego jeszcze dowiadujemy się z raportu?

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Jak Japończycy podbijali rynki zagraniczne? Oferując solidne, chociaż niezbyt piękne samochody, dobre warunki gwarancji, a wszystko w przystępnej cenie. Suzuki Liana to auto przygotowane według tego starego, sprawdzonego przepisu

Kupno auta za granicą | uważaj na oszustów

Kupno auta za granicą | uważaj na oszustów

licznik, ukryte usterki, np. uszkodzony silnik czy fakt, że samochód jest powypadkowy. Jeśli nie będzie możliwości dokonania przeglądu przez zakupem, warto przynajmniej pojechać po auto ze znajomym, lub zaprzyjaźnionym mechanikiem samochodowym.7. W razie problemów zwróć się po bezpłatną pomoc do

Znowu opłaca się sprowadzić auto

Znowu opłaca się sprowadzić auto

w Europie dużą popularnością na rynku aut używanych cieszy się wersja ze 121- lub 143-konnym dwulitrowym dieslem. Przyjmujemy dzisiejszy kurs euro na poziomie 4,11 zł i dolara 2,89 zł.Mazda 6 2.3 2006- cena w Polsce (zarejestrowany): 42-54 tys. zł (tańsze egzemplarze to powypadkowe modele z USA

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

- pęknięta głowica, zgięty tłok, porysowany cylinder i połamane panewki. Koszt naprawy? Minimum 8 tys. zł. Takie awarie zdarzają się w autach, ze znacznie większymi przebiegami. Ciekawe więc, w jakim stanie jest sprzęgło, koło dwumasowe i turbina. Pech czy efekt szemranej polityki komisu? Przecież awaria

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

nietrudno znaleźć egzemplarze o mocy grubo przekraczającej fabryczną, ale i takie, które przez niewłaściwą eksploatację wymagają remontu. Na co uważać? Na auta powypadkowe, korozję nadwozia, działanie układu klimatyzacji oraz szumiące łożyska. Twarde zawieszenie sprzyja trzaskom i skrzypieniu w kabinie

BMW 5 (1995-2003) E39 - opinie Moto.pl

technologicznie i wymagająca regularnej fachowej obsługi, a "piątka" trafia często w ręce osób lekceważących zalecenia producenta. Postępująca w takich przypadkach degradacja auta spiętrza wydatki kolejnego nabywcy. Na dodatek wiele "piątek" to egzemplarze powypadkowe, naprawione niefachowo, a

Volkswagen Passat B4 (1993-1996) - opinie Moto.pl

Modernizacja auta klasy średniej w 1993 r. postawiła przed koncernem Volkswagen nie lada wyzwanie. Trzecia generacja zyskała ogromną popularność, a to oznaczało wysoko postawioną poprzeczkę. W takiej sytuacji koncern z Wolfsburga zdecydował się na ewolucję modelu, wprowadzając liczne zmiany przy

Coupe za 20 tysięcy złotych

Coupe za 20 tysięcy złotych

znacznie więcej niż 20 tysięcy złotych. W przypadku wypadku najtańszych egzemplarzy skończy się na marzeniach i kosztownym doprowadzaniu auta do pełnej sprawności. Nie warto wierzyć także w niskie przebiegi coupe ("trzeci samochód w domu") - wielu właścicieli jeździ nimi na co dzień i

Kierowco, szukaj okazji!

Kierowco, szukaj okazji!

polscy kierowcy płacą za OC średnio 100 euro rocznie. Niemcy - 250 euro, Austriacy ponad 300, a Luksemburczycy - niemal 400. Nawet w Czechach czy na Węgrzech też jest dwa razy drożej.Czy to znaczy, że jesteśmy skazani na wyższe ceny? Kiedyś na pewno tak. Ale na razie kierowcy w dalszym ciągu mogą liczyć

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

Historia modelu A6 do 2004 r. dzieli się na dwa etapy. Pierwszy to lata 1994-98, kiedy "szóstka" była w zasadzie zmodernizowaną wersją produkowanego wcześniej Audi 100. Trudno to uznać za wadę, bo auta te wciąż nieźle się prezentują i gwarantują bardzo wysoki komfort jazdy. Są przestronne

Formularz na stłuczkę - informator "Gazety"

dużych miastach, w godzinach szczytu i przy złej pogodzie na radiowóz czeka się czasem dwie godziny i dłużej. A jeśli dogadasz się ze współuczestnikiem kolizji, możecie załatwić sprawę pierwszych powypadkowych formalności w chwilę. Trzeba spisać specjalne oświadczenie. Uwaga! Nie rozstawaj się bez jego

Używanych opon nie używamy

pochodzi z zupełnie nowego auta powypadkowego. Dwa lata temu sprzedawcy zapewniali, że "oponki" pochodzą z aut zatopionych w Niemczech czy Francji. A woda przecież gumie nie szkodzi!Zakup używanego ogumienia prawie zawsze wiąże się jednak z kłopotami w skompletowaniu opon. Można znaleźć jedną, a

ułóżmy słownik różnym misiaczkom

by rozumieli ogłoszenia typu sprzedam samochód. 1. sprzedaje osoba prywatna - handlarz sprzedaje samochód nie na firmę, ale na swoje nazwisko 2. auto bezwypadkowe - bo poprzedni właściciel tak twierdził 3. pierwszy właściciel - pierwszy właściciel w Polsce, a ile było właścicieli w Niemczech, to

Stan techniczny nie ma wplywu...

Bez watpienia, poniewaz na zaistnienie wypadku ma wplyw predkosc. Skoro jest rozwijana, stan techniczny nie ma wplywu. Oczywiscie w Polsce. Bo w Niemczech, do ktorych najwyrazniej eksportowane sa masowo rozbite w Polsce auta stan techniczny ma wplyw. I to zadziwiajaco wysoki. Skad pomysl napisania

Re: Warszawiacy jeżdżą na czerwonym...

Takie szufladkowanie jest bez sensu. Generalnie Polacy mają złe nawyki jazdy. Co więcej wiele wypadków powodowanych jest przez stan techniczny dróg, który niekiedy bywa naprawdę skandaliczny! Warto również zauważyć jakimi autami jeżdżą Polacy, a jakimi np.Niemcy. Niestety, ale fakt, iż jest u nas

Re: Dwie mafie, a klient pośrodku

Co do kupowania samochodów powypadkowych, to może i racja, ale tylko sytuacji, gdy auto w Niemczech czy Holandii kupuje polski handlarz po to, aby naprawić i sprzedać dalej. Ja i wielu moich znajomych kupowaliśmy bezpośrednio od prywatnych Niemców, oglądajac przedtem auta przez Internet i

porada dot. ubezpieczenia auta

(bo to jest Saab) stwierdził że tego nie robi i nie umie zrobić, a ubezpieczyciel swoje. Co w takiej sytuacji zrobić? Ja póki co wymyśliłam żeby iść po poradę do rzecznika praw konsumenckich, poprosić tego blacharza o oficjalne pismo oraz żeby poprosić dealera/serwis w którym auto było kupione i cały

Dlaczego w Polsce sa tansze?

, marzocy o takim aucie od lat to Niemcowi sie robi przykro (Polak - Niemiec dwa bratanki) i spuszcza cene o 50% lub wiecej. Jak auto jest po wypadku to wogoe polakowi nie sprzedaje (stad u nas aut powypadkowych brak). I dlatego auta u nas sa tansze niz tam. Proste :-) -- Pozdrawiam, G. Hide

Re: Co za idiota podał ten argument:

redaktor Kublik klamie , wprowadza w blad lub nie wie o czym pisze : *Niemcy zezłomowali już 2 mln aut, które mają ponad dziewięć lat. Za *każde dostawali od rządu 2,5 tys. euro na nowy pojazd. Poza tym np. *w Niemczech i Holandii można ponownie rejestrować zezłomowane auto, *a w

Znowu opłaca się sprowadzić auto?

allegro i aut w Niemczech np mobile.de to cena przy obecnym kursie wychodzi ta sama (przy podobnym przebiegu). Jest to co najmniej dziwne bo przeciez sprowadzenia auto kosztuje (oplaty, posrednik itp). Niestety prawda jest taka ze do Polski trawiaja glownie jakies powypadkowe (ktore w ogloszeniach sa

Re: ...az milo cos takiego przeczytac...

. I nie chodzi tu bynajmniej o "picowanie" powypadkowych wraków, mających potem trafić na giełdy samochodowe lub aukcje internetowe. Odbudowa starych, klasycznych aut trwa czasem kilka miesięcy. Niektóre części trzeba po prostu dorabiać, bo nie można ich już nigdzie kupić. Do takiej

strasznie pesymistyczny i zafalszowany obraz hehe.

tylko osoba prywatna. Watpie żeby akurat moje ogłoszenia były ewenementami. W końcu zwykli ludzie tez jakos samochod sprzedać musza. > 2. auto bezwypadkowe - bo poprzedni właściciel tak twierdził To jest zabieg wymuszony przez nawyki kupujonych przez ynternet - jak wschodzom na strone z

Re: Kabrio Z-350 i Maxima 3.0

sprowadzania aut pow. 10-lat. Ddodajmy w tym miejscu, że dzięki restrykcyjnym przepisom taki powypadkowy składak był w Polsce wiecej wart, niż taki sam, ale zadbany i niebyty wóz w Niemczech (takiego natomiast w ogóle nie opłacało się sprowadzić). Tak w praktyce działają restrykcje importowe, nikt o zdrowych

Re: S & F

salvage to auto powypadkowe a nie złomowane. I tak rosna mądrości mędrców motoryzacyjnych znanych jako opowieści starego cyca he he.. Albo starej cycy? Oczywiście nigdzie na świecie aut wypadkowych się nie naprawia tylko natychmiast wyrzuca na smietnik. Jedynym miejscem światowej naprawy aut

czy ktos wie kiedy to jest jaki dzien?

bo wiem ze sie zmienilo . a co do samochodow to prawda sa tansze niz w niemczech ,szczegolnie ameryka i luksusowe to sa auta z usa i raczej powypadkowe i naprawione na czesciach z poznania -- Nie ma takiego glupiego co by nie znalazl od siebie glupszego . wredny to zwykly pret ktory

Re: Przynajmniej Polska idzie dobrą drogą

ekologii nie wypowiadam się, gdyż to w dużej mierze zależy od stanu technicznego samochodu - rozwiązanie, solidne przeglądy techniczne, haha. Kolejnym problemem, jak dobrze pamiętam, będzie swobodny zakup auta na Zachodzie, bez przeglądu w Polsce. (lawetowcy, powypadkowe itd.) Wystarczy przegląd techniczy

Re: propozycja dla obu panow

myslalem ze jestes z polski nie widac ze jestes za granica a tak na marginesie co do przegladow to mi sie tez to nie podoba ale to nie dotyczy polski znam ludzi ktorzy w niemczech robia tuv bez auta jak i oceny powypadkowe i nie mow ze to nie mozliwe bo komputer rejestruje wjezdzajace auto bo

dlaczego uzywane auta w Niemczech drozsze niz w PL

stronach i porownywalem z Polskimi. Obawiam sie teraz, ze kupujac sprowadzane auto kupuje powypadkowego zloma jako tako zlozonego do kupy - no bo czym wytlumaczyc ta roznice cen? Moze ktos z branzy ma jakis pomysl? Pozdrawiam,

Od wejścia do UE Polacy sprowadzili 5,5 mln uży...

Stan sprowadzanych aut jest zazwyczaj tragiczny. Zdecydowana większość z nich to auta powypadkowe, naprawiane w Polsce nierzadko w sposób gorszy niż ich stan :) Wielu ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, że ich "prawie nowe, niebite, prestiżowe" Audi czy inny Passat złożony jest z 2

Re: W UE używane samochody są droższe (?) niż u N

Gość portalu: maciek napisał(a): ? letni samochód niestety ale to jest już staruszek &#62eksploatowany w Niemczech najczęściej > jest w o wiele lepszym stanie, niż takie samo auto eksploatowane w Polsce... czy aby napewno?? powypadkowy, popowodziowy??? W niemczech niektóre nie

Re: W listopadzie pogłębił się kryzys rynku motor

nie zgadzam sie z toba. Widzialem co sie stalo z merolkiem sprowadzonym i rozbitym w niemczech i nieudolnie zlozonym przez polaczkow. Po uderzeniu w drzewo zlamal sie na pol. Poduszki sie nie otwarly. A pasy urwaly sie razem z pasazerem. TO sa auta o wysokim ryzyku. Jestem za kupowaniem aut w

Polska złomowiskiem Europy.

Konstrukcja polskiego prawa odnośnie importu używanych samochodów powoduje , że Polacy sprowadzają najstarsze i powypadkowe samochody z innych państw UE. Gdyby nie chore przepisy akcyzowe (18.6% podatku paracelnego na samochód o pojemności pow. 2000 ccm i jedna z najwyższych stawek VAT na świecie

Re: dlaczego uzywane auta w Niemczech drozsze niz

, .. niemieckie dobrze utrzymane maja adekwatna cene do swej wartosci,...-do Polski "exportuje" sie auta powypadkowe ktore w Polsce sie naprawia i ew.sprzedaje.

Re: Tanie auta sprowadzane z zagranicy...Mit?

można kupić za ok 10 tys zł w przeliczeniu na złotówki. Koszty części i naprawy ok 20-25 tyś. I potem takie autko 1 roczne z małym przebiegiem można okazyjnie kupić za ok 45 tys zł a cena nowego to ok 80 tyś. Dziś są takie technologie napraw aut powypadkowych ze trudno specowi ocenić czy wóz miał

no widzisz ,a mnie np bawi widok 15 letnich BMW

potem pojawia się oczywiście jako całkowicie bezwypadkowe, W Niemczech owszem można kupić używane, sprawdzone auto w sieci dealerskiej, z gwarancją - tylko że jego cena jest często droższa niż rocznikowo w Polsce natomiast "okazje" dotyczą albo aut powypadkowych, albo sprzedawanych przez

Re: a ministerstwo infrastruktury na to:

> calkowita szkode ekonomiczna tzn. koszt naprawy przekracza wartosc auta > nie ma obowiazku robienia przegladu powypadkowego. przepraszam, że się tak ciągle dopytuję, ale żyję w Polsce i trudno mi w to wszystko uwierzyć. całkowita szkoda ekonomiczna to akurat pic, bo w przypadku starszego

Czy oni mają pojęcie O CZYM PISZĄ ???

Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zniknęły przepisy, które wstrzymywały import aut używanych. A ceny 10-letnich samochodów w Niemczech, czy Holandii są zdecydowanie niższe niż w Polsce. Do tej pory istniały dwie poważne bariery eksportowe: wysoka opłata rejestracyjna na auto przywiezione

Re: Mondeo- poprzedni model

Przez 5 lat jeździłem Mondeo 1.8 Kombi, które właśnie sprzedaję (szczegóły znajdziesz tu: www.auto-shop.pl/szczegoly.php?id=2409 ), bo potrzebuję większy. Nigdy mnie nie zawiódł w trasie, jest pakowny i można go porządnie dociążyć. Mój był regularnie serwisowany i nie piłowany, może dlatego się

Re: Samochod zarejestrowany za granica

polsce a co za tym idzie ...nie byloby tylu bezrobotnych.Jakby w innym kraju obywatele tyle aut sprowadzali pry&#60watnie jak to sie dzialo z tymi powypadkowymi to kazdy kraj zmienilby przepisy po 3 miesacach"!!!A wam pozwolili to rob ic 10 lat!! Teraz znowu wymyslacie nowe oszustwa

"Jeśli nowe zdrożeją". A kto zechce drozej zapłaci

rynku. Auta używane (nie złom, czy powypadkowe, lecz dobre, czy bardzo dobre) są w Unii zdecydowanie tańsze niż u nas, dlatego się je sprowadza i sprzedaje z zyskiem, mimo kosztów wyjazdu, transportu, opłat celnych, akcyzy itp. Owszem, auta do naprawy to już naprawdę olbrzymi upust, ale auta w

Re: Kolejne rewelacyjne posuniecia (nie)rzadu

do Polski > rozbitych aut. Nie tylko dlatego, że wpłynie to negatywnie na sprzedaż nowych > modeli. Istotna jest również kwestia bezpieczeństwa tych pojazdów.” > > Jednym z argumentów używanych przez zwolenników zmian w przepisach > dotyczących importu aut powypadkowych

Kublik jak zwykle podaje "stjuningowane" fakty

)odpowiedniki z krajowych salonów są gołe.Dzięki w miarę swobodnemu importowi można takie zadbane i niebite auto mieć za 10-15 tysięcy.Wcześniej kosztowało w Polsce 15- 20 i było zwykle powypadkowe. Ja sam jeżdżę 10-letnim autem("salonowym"),które miało kiedyś stłuczkę i obecnie ma już ponad 120tkm

Kolejne rewelacyjne posuniecia (nie)rzadu

rozbitych aut. Nie tylko dlatego, że wpłynie to negatywnie na sprzedaż nowych modeli. Istotna jest również kwestia bezpieczeństwa tych pojazdów.” Jednym z argumentów używanych przez zwolenników zmian w przepisach dotyczących importu aut powypadkowych możliwość, że już niedługo polskie firmy

Re: Gwałtowny napływ używanych samochodów

Też się zgadzam z powyższymi!!! Ja czekałem do 1 maja bo liczyłem że ten durny rząd zniesie 65% akcyzę. Chciałem sobie kupić 10 letniego Japończyka który w Niemczech był serwisowany, garazowany a przebieg ma zaledwie 100 tyś km, bo stary Niemiec jeździł nim tylko do Koscioła. Samochód nie byłby

Re: a ministerstwo infrastruktury na to:

, nieprzymuszonej woli? Na to wyglada bo jeszcze nie spotkalam na drodze samochodu ktory na oko nie nadawal sie do jazdy > nikt nie kontroluje > napraw powypadkowych? to może chociaż okresowe przeglądy są dokładniejsze Tak, sa dokladniejsze > czy policja w > Niemczech interweniuje (zabiera dowód

Re: Andrzejku nudzisz się? Peko, molonek...

Niemczech samochody przejezdzaja statystycznie wiecej km niz w Japonii. > Podaj mi konkretny przykład sytuacji kiedy to ktoś ukręcił przegub przez > zamontowany chip i wpadł na tira. Albo po prostu nie opowiadaj takich bajek. Nikt w Polsce nie prowadzi porzadnych dochodzen powypadkowych. Tak jest

"sytuacja" hehe

niezle co sie w kraju dzieje. Pozar w burdelu. jeśli zaostrzą wymagania dla samochodów na badaniach > technicznych to te złomy które u nas jeżdżą będą wyeliminowane, te co są > przywożone przejdą je bez problemu Bez problemu? Chyba zartujesz. Przeciez te auta juz raz nie przeszly kontrtoli

Re: Czy pieszy jest święty?

ogromne pieniądze, to jeszcze się ich oskarża o głupotę i durnotę > pieszych. Z takimi poglądami to prosze do Rumunii czy na Białorus. Spróbuj potrącić pieszego w Niemczech czy innym kraju bardziej na Zachód, albo chociaż - uwaga! - nie zatrzymać sie przed przejsciem dla pieszych, w pobliżu którego

Koledzy, to że GW prowadzi wulgarny lobbing

przyjaciela, żeby taką mi znalazł w Niemczech. Ponieważ nasz "ukochany" rząd/sejm już planuje wprowadzić podatek "ekologiczny" uznałem, że ponieważ na paliwo mnie stać wybiorę 540. Kolega znalazł mi srebrną 540 w kombi. Auto jest z 1994 roku, ma oryginalny przebieg 210 tys. km. Oczywiście

Re: opłaty za auta sprowadzane po wejściu do UE

trzeba pojsc do urzedu komunikacji gdzie > zostaja wystawione nowe dokumenty na samochod i wtedy dopiero mozna go > zarejestrowac > to co najmniej najwazniejsze punkty jak to sie robi w Niemczech. > > Co masz na mysli mowiac o wyrejestrowanych pojazdach? > gdzie jest rejestr

Re: koniec forum

AMERYKA ? (51) ballest 10.05.04, 07:42 • auto powypadkowe-badanie geometrii gdzie ??? (1) michi3 09.05.04, 23:46 • Mai najfajniejszy miesionc (7) ballest 09.05.04, 21:53 • Prawda o Slazakach (1) gorol7 09.05.04, 10:51 • Skad ten pociag do NIEMIEC? (4) ballest 09

Re: Czy ktos wie jakie sa koszta transportu z USA

. Kilkanaście lat temu wiele samochodów sprowadzano do Polski via Hamburg, bo tak było znaczniej szybciej i trochę taniej. Pewna firma specjalizująca się w sprzedaży samochodów powypadkowych, za transport auta na trasie Miami (Floryda) do Bremerhaven w Niemczech żąda obecnie tylko 750 dolarów. Nowe, czy

Re: Niemcy wwożą do Polski tony śmieci!!

No patrzajta ludziska ale się porobiło.Jeszcze nie tak dawno Polacy jeżdzili lawetami po auta powypadkowe,po sprzęt AGD i RTV wystawiany przez Niemców do hasioków,a teraz przywożą nam sami swoje śmieci.Koniec świata!! "Okazją dla złodzieja może tak samo być IDEA"

Polska przoduje w imporcie starych aut

musi z definicji być złomem. Ale niestety u nas przeważnie jest. To są w dużej części pojazdy powypadkowe, które Pan Heniutek (złota rączka) wyklepie w stodole, albo z dwóch zespawa jeden, a Pan Kazio na stacji diagostycznej przymknie oko. I tu jest pies pogrzebany. Niech sobie jeżdżą używane, ale

Re: opłaty za auta sprowadzane po wejściu do UE

nowe dokumenty na samochod i wtedy dopiero mozna go zarejestrowac to co najmniej najwazniejsze punkty jak to sie robi w Niemczech. Co masz na mysli mowiac o wyrejestrowanych pojazdach? gdzie jest rejestr samochodow powypadkowych ktore nie sa "spisane na straty" czyli przez ubezpieczalnie

Masakra w Winnenden

ciężko ranni i zmarli tego samego dnia w szpitalu), 1 w Winnenden, 2 w centrum przemysłowym w Wendlingen oraz sam sprawca masakry. Początkowe doniesienia o śmierci kierowcy porwanego auta nie zostały potwierdzone przez policję. Broń była legalną własnością ojca napastnika. Wbrew początkowym

ADAC

AAAStrona ADAC, sekcja „Presse-Meldungen” (komunikaty prasowe) (niem.), dostęp 2010-12-21.. Posiada w Niemczech 18 oddziałów regionalnych. Historia i logoZałożony 24 maja 1903 roku w Stuttgarcie jako Deutsche Motorradfahrer-Vereinigung. Nazwę ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club

Crash Time II

ma do wykorzystania jeden samochód. W Crash Time II zawarto około 30 samochodów. Są to pojawiające się w kilku wersjach radiowozy (m. in.: auta cywilne, sedany, SUV-y), w grze można dostrzec ciężarówki, gokarty czy tuningowane samochody sportowe, auta zawarte w grze nie są licencjonowane.

Osteopatia (terapia)

osteopatii była Brytyjska Szkoła Osteopatii z siedzibą w Londynie. Założył ją w 1917 roku student Still’a – James Martin Littlejohn. Kolejne szkoły powstawały m.in. w Belgii, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Portugalii, Austrii oraz we Francji i we Włoszech. W Polsce pierwszy kurs

Mistrzostwa Europy w rallycrossie

Mistrzostwa Europy w rallycrossie – seria wyścigów samochodowych. Obejmuje ona 10 rund, rozgrywanych kolejno w: Portugalii, Francji, Austrii, Czechach, Szwecji, Belgii, Holandii, Norwegii, Polsce i Niemczech. Samochody zostały tam podzielone na następujące dywizje: Dywizja 1 - samochody

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.