akumulator do diesla ceny

Krzysztof Słomski

Chińczycy pokonali Solarisa i wchodzą do Polski

Chińczycy pokonali Solarisa i wchodzą do Polski

10 elektrycznych autobusów marki BYD trafi do floty warszawskiego MZA. Chiński producent wygrał pierwszy historyczny przetarg na dostawę autobusów z napędem elektrycznym dla Warszawy

Jak zimą zadbać o Diesla | Poradnik

Choć droższe w zakupie, bardziej kłopotliwe w naprawie i zdecydowanie głośniejsze, silniki diesla cieszą się niesłabnącą popularnością. Dzisiaj niektóre z nich nie ustępują technologią swoim benzynowym odpowiednikom. Jak zadbać o Diesla, by zimę przeżył bez szwanku?

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

Moto-kardiologia - zaglądamy pod maskę SX4 S-Cross, by przyjrzeć się sercu naszego długodystansowego Suzuki

Diesel kontra mróz

Diesel kontra mróz

sterownik z możliwością zaprogramowania wcześniejszego podgrzania. Zanieczyszczony filtr paliwa Przyczyną większości zimowych dolegliwości diesli jest niedostosowane do panujących temperatur paliwo. Najgorsze, że nawet tankując na markowych stacjach lub płacąc za ulepszone gatunki paliwa, nie mamy

AMG nie chce Diesli

AMG nie chce Diesli

silników wysokoprężnych w swoich modelach. Czy AMG przekona się do napędu hybrydowego? Audi i BMW nie omijają Diesli szerokim łukiem, nawet w swoich sportowych modelach. Audi SQ5 TDI to najlepszy przykład wykorzystania silnika wysokoprężnego w modelu sygnowanym literą S. Podobnie BMW i jego M GmbH, które

Volvo V60 Hybrid - tylko dla Europy

Volvo V60 Hybrid - tylko dla Europy

Volvo V60 HybridDo europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60Do europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60. Do napędu auta służy pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 litra, mocy 215 KM i 440 NmDo europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

kosztuje 58 800 zł. Ale wystarczy rzut oka do katalogu by zauważyć, że pakiety wyposażenia nie są jednakowe. Hybryda jest dużo lepiej wyposażona mimo tak samo nazywającej się wersji wyposażenia. Wersje Sol są już bardziej zbliżone a różnica w cenie jest od razu topnieje. Do 2 tys. zł na korzyść Diesla. Ale

Hanower 2010 | Ceny elektrycznego Kangoo

Hanower 2010 | Ceny elektrycznego Kangoo

samo kosztuje Kangoo w wersji z silnikiem diesla i proponuje również nowe formy użytkowania - abonament na akumulator lub wynajem długoterminowy. Miesięczny koszt czteroletniego kontraktu to 72 euro (roczny przebieg ograniczony do 14,5 tys. km).Przy 4,21 m długości, karoseria Kangoo ZE mieści 650 kg i

Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

pomocą zmodyfikowanej skrzyni biegów tiptronic. Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy umożliwia pokonanie odcinka trzech kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, z prędkością 100km/h.Charakterystykę prowadzenia można dostosować do potrzeb dzięki seryjnemu systemowi wyboru dynamiki

Tanio w ASO. Przegląd za 100 zł. Zobacz, czy załapiesz się na promocję

Tanio w ASO. Przegląd za 100 zł. Zobacz, czy załapiesz się na promocję

się, że wizyta w ASO jest opłacalna, bo ceny bywają konkurencyjne do tych z rynku wtórnego. Poniżej prezentujemy zestawienie okresowych przeglądów: » Sprawdź oferty ASO Abartha, Alfy Romeo, Chryslera, Fiata, Jeepa i Lancii » Sprawdź ofertę ASO BMW » Sprawdź ofertę ASO Chebrolet

Hybryda z dieslem

Hybryda z dieslem

KM, a energię elektryczną magazynował umieszczony z tyłu pojazdu akumulator ołowiowo-żelowy. Z uwagi na wysoką cenę, wyprodukowano tylko 60 egzemplarzy modelu.Serce Mercedesa E 300 BlueTEC Hybrid to 2,2-litrowy diesel o mocy 204 koni, połączony z 20-konnym motorem elektrycznym i bateriami litowo

Peugeot 3008 HYbrid4 - test | Pierwsza jazda

Peugeot 3008 HYbrid4 - test | Pierwsza jazda

postoju. Z uwagi na obciążenie auta bateriami, nie udało się zmniejszyć zużycia paliwa w stosunku do modelu tylko z silnikiem Diesla. Auto nie weszło do seryjnej produkcji.Szefowie francuskiej firmy doszli do wniosku, że hybryda bazująca na dieslu to najlepszy sposób w walce o obniżenie zużycia paliwa w

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

mamy drugą generację tych silników, która osiągnie emisję CO2 lepszą od litrowych jednostek konkurencji. Dwulitrowy silnik Mazdy spali 2 litry na 100 km. Nie jestem gołosłowny: obecna Mazda 6 z dieslem o pojemności 2,2 litra emituje 104 gramy. Do tego będziemy mieli hybrydę, emitującą 80 gram dwutlenku

Autobusy miejskie na gaz, prąd czy olej napędowy?

Autobusy miejskie na gaz, prąd czy olej napędowy?

napędowy, a i ceny gazu - jak wskazuje prezes Bolczyk - rosną. - Dlatego zastanawiamy się też nad autobusami na prąd, zasilanymi z akumulatorów. Zwłaszcza że jest możliwość ładowania ich z sieci tramwajowej.O ile autobusy na gaz jeżdżą po kilkunastu polskich miastach, to na elektryczne żadne się dotąd nie

Hybrydowe Peugeoty wycenione

Hybrydowe Peugeoty wycenione

Peugeoty: 508 RXH i 3008 HYbrid4. Ceny pierwszego startują od 159 900 zł, drugiego kupimy za 20 tys. zł mniej.Oba auta łączy identyczny układ napędowy. Hybrydowy tandem składa się ze 163-konnego diesla o pojemności 2 litrów napędzającego koła przednie oraz silnika elektrycznego (37 KM) poruszającego koła

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

na paliwo. Silniki benzynowe mają po cztery cylindry, czym nie może pochwalić się bliźniaczy Peugeot 308. Polecamy: Podstawowy Diesel do doskonała opcja dla poszukujących samochodu o niskich kosztach eksploatacji. Przy małych przebiegach rocznych lepiej jednak zdecydować się na wersję benzynową 1.6

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

sterujący, czasem jednak trzeba udać się do specjalisty.Instalacja elektrycznaKłopoty z instalacją elektryczną nie są w Lagunie rzadkością. Najgorszą kondycję wykazują rozrusznik i fabryczny akumulator. Najdroższa może się jednak okazać awaria dmuchawy w obiegu elektronicznie sterowanej klimatyzacji. Układ

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

nieosiągalnej granicy, do której nigdy się nie zbliżamy, to warto zapomnieć o najsłabszym Dieslu. Dopłata ok. 2 tys. zł skróci czas przyspieszenia 0-100 km/h o ok. 3 sekundy. Czym kusi najmocniejsza wersja TDCi? Niższym o 0,1 l/100 km średnim spalaniem, co jest spowodowane zastosowaniem skrzyni biegów o sześciu

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

Skoda Fabia - ogłoszenia W modelu Fabia debiutują w Skodzie technologia MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające wyjątkowo łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Dzięki nowym silnikom (cztery silniki benzynowe i trzy diesle), poprawionej aerodynamice i niższej wadze (obniżonej do

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

(przed każdą podróżą) doładujemy akumulatory do pełna. Dlatego te dane (dla hybryd plug-in i aut elektrycznych) są dla Kowalskiego nic nie warte. Jak zatem ma wyglądać rynek samochodów w Europie po 2024 (przyjmując wariant niemiecki) lub 2020 (europejski) roku? Mikro.Rzeczywistość boliNiestety wartości

VW Jetta Hybrid - test | Dobrze, czyli drogo

VW Jetta Hybrid - test | Dobrze, czyli drogo

identyczne, jak w Dieslu, czy benzynie, ale wgląd do bagażnika nie pozostawia złudzeń. Inżynierowie z pewnością będą się bronić, że potężne baterie akumulatorów trzeba gdzieś zmieścić. Zgoda, ale dlaczego z tego powodu w bagażniku pojawił się potężny schodek? Utrudnia on wykorzystanie i tak mizernych 374

Tylko 1 l/100 km w nowym Audi

; cenę. Nie wiemy, co dla Audi oznacza słowo "przystępna", ale i tak brzmi jak dosyć górnolotna obietnica. Tym bardziej, że auto ma być wyposażone w większość znanych i ogólnie pożądanych "bajerów", z klimatyzacją włącznie.Volkswagen XL1 trafi do produkcjiKolejna różnica to liczba

Subaru Stella EV już za miesiąc

Subaru Stella EV już za miesiąc

znacznie ustępuje mu natomiast pod względem zasięgu. W pełni naładowany pakiet litowo-jonowych baterii pozwala pokonać dystans około 90 km. i-MiEV dojedzie o całe 70 km dalej. Według producenta, przy podłączeniu do 200-voltowego gniazda 80 % naładowania akumulatorów można uzyskać już w ciągu pierwszych 15

Hybrydowe Volvo z dieslem i wtyczką

gdzie ładuje baterie swojego auta. Wszystko po to, by jak najlepiej przygotować się do wymagań potencjalnych klientów. Szwedzi komunikują jednocześnie, że ceny samochodów z napędem mieszanym będą wyższe niż aut z konwencjonalnym silnikiem diesla, ale koszty jazdy będą około trzykrotnie niższe. Trzeba

Ciche śmieciarki Volvo

kompletne śmieciarki, przekazane do testów dwóm szwedzkim firmom zajmującym się wywozem śmieci.W obu autach napęd stanowi silnik diesla o pojemności 7,0 l. o mocy 320 KM. Jest on wspomagany układem I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), łączącym w sobie cechy rozrusznika, alternatora i silnika

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

elektrycznej. Jeśli więc stan naładowania akumulatorów spadnie do około 20% (wg wyświetlacza) silnik zaczyna pracować jako generator. Wtedy zużycie paliwa może gwałtownie wzrosnąć, ale po zakończeniu ładowania znów spada, gdyż silniki elektryczne wspomagają napęd spalinowy, lub samodzielnie napędzają auto.Eco

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

na prąd i na olej napędowy. Może być tylko elektrycznym "melexem" lub spalinowym kombi. Odzyskuje energię podczas hamowania, a gdy baterie się wyczerpią, silnik spalinowy doładuje akumulatory do ok. 40 proc. pojemności. Co na to konkurencja? Audi, zapowiedziało produkcję A3, A4 i Q7 Plug

Toyota Prius PHV - test | Pierwsza jazda

przekroczy 50 km/h zawsze uruchomi się silnik spalinowy. Jak sprawić, by podróż z domu do pracy była tańsza i bardziej eko? Sposobem na wydłużenie dystansu (do wspomnianych 20 km) możliwego do pokonania na prądzie są dodatkowe akumulatory. Właśnie takie znalazły się w Priusie PHV (Plug-in Hybrid Vehicle

Auto po powodzi - okazja czy skarbonka bez dna?

wydatek, a szukanie części używanych nie zawsze się powiedzie. Używana wiązka elektryczna kosztuje od 100 do 500 zł, nowa to koszt kilku tysięcy złotych. Ceny używanych modułów poduszek powietrznych wahają się od 200 do 700 zł, w serwisie to wydatek 3-5 tys. zł. Do wszystkiego należy doliczyć robociznę

Tata w Polsce! - pierwsza jazda modelem Indica

. Po uruchomieniu - wielka niespodzianka. Pracuje zupełnie nie jak diesel! Ale jak dwa! Jest niewiarygodnie głośny - mimo że jest nowoczesną konstrukcją z turbosprężarką i układem wtrysku common rail. Ale co jeszcze dziwniejsze, nie jest to nieprzyjemny dźwięk - jeśli miałbym go do czegokolwiek

Elektryczne Renault za cenę diesla

tej pory ogromne dopłaty do samochodów elektrycznych, wynoszące - UWAGA - 5 000 funtów, czyli ok. 25 000 złotych. Oczywiście cena bazowa elektrycznego Renault będzie wyższa niż jego odpowiednika z silnikiem diesla, ale właśnie o kwotę ok. 5 000 funtów - dla klienta obie ceny będą takie same. 

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

dopracowana. Pierwsze, przymusowe wizyty w serwisie na zlecenie firmy dotyczyły aut z roku modelowego 1999. Chodziło owadliwie mocowany przewód elektryczny przy pompie wtryskowej w silnikach Diesla, co mogło prowadzić do zwarcia (numery seryjne od 000580 do 053652). W niektórych egzemplarzach z lat 1998

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

zdziwieniu, Smart znosił te złośliwości z uznania godnym spokojem.Z pazurem?Wynudzeni jazdą ekologicznym dieslem, nie bawiąc się w półśrodki, chwyciliśmy kluczyki do ForTwo w wersji Brabus. Ciemne, 16-calowe, aluminiowe obręcze, drapieżne spojlery oraz soczyście pomarańczowa tapicerka zapowiadały ostrą jazdę

50 lat studia projektowego Opla | Najciekawsze projekty

piknik albo pod namiot. Fotele wyglądają przynajmniej dziwnie... To dlatego, że oparcie i siedzisko to tak naprawdę śpiwór. Opel celował Juniorem w młodych i aktywnych kierowców. Opel Junior Concept Opel Junior Concept Wszyscy dookoła wmawiają nam, że klasyczna benzyna i diesel odejdą do lamusa, a

Ford Focus ECOnetic - Pierwsza jazda

ekologicznym Focusie działa inteligentny układ ładowania akumulatora, który w chwili, gdy samochód zwalnia lub hamuje zwiększa wydajność alternatora. Ten zamienia energię kinetyczną na elektryczną i przekazuje ją do akumulatora. Odzyskana i zmagazynowana energia pozwala zasilać urządzenia pokładowe wtedy kiedy

Frankfurt 2009 | Wtyczka, diesel czy hybryda?

Na kilka dni przed inauguracją salonu, świat obiegła zaskakująca wiadomość, jakoby Renault zamierzało we Frankfurcie zaprezentować aż cztery modele elektryczne. Skąd ten nagły atak francuskiej firmy na rynek wtyczkowozów? Szef koncernu Carlos Ghosn przekonuje, że w wyniku wzrostu ceny ropy oraz

BMW X6 i 7 ActiveHybrid - test | Pierwsza jazda

modelu 750i, moc serii 7 ActiveHybrid wzrosła o 4 proc. Zespół napędowy osiąga 465 koni przy 5500-6000 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2000-4500 obr./min. Efekt? Sprint do setki trwa 4,9 s. Energia pozyskiwana podczas hamowania gromadzona jest w akumulatorze

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

213 sztuk tego modelu. W tym, plany są ambitniejsze i zakładają przebicie szklanego sufitu. W Polsce sprzedaż ma wynieść 300 sztuk. Do niedawna Lexus miał jeszcze jedno zmartwienie. Auta rejestrowane były jako Toyoty. Na szczęście urząd przyjął tłumaczenia importera i zaklasyfikował Lexusa jako

Honda Insight - test | Za kierownicą

Insighta wynosi zaledwie 76 tys. zł, co stanowi 3/4 ceny hybrydowej Toyoty. Naszym zdaniem warto dopłacić dwa tysiące do wersji Comfort. Zyskamy m.in.: podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazami, tylną wycieraczkę, zestaw palacza, podłokietnik, czy radio z głośnikami. Najbogatsza wersja Elegance ma

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

którym magazynowana jest odzyskana energia. Pełne naładowanie pozwala na podtrzymanie urządzeń pokładowych przez ok. minutę. Jeśli system ma do czynienia z nadwyżką energii, kieruję ją do akumulatora. System działa już w momencie zdjęcia nogi z gazu, czyli hamowania silnikiem. Nie zabrakło systemu i-Stop

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

się już zestarzały i z punktu widzenia klientów rynku wtórnego są interesujące głównie ze względu na niską cenę. Trzy kolejne prezentują się dużo lepiej i mają znacznie wyższy status. Przy okazji warto jednak przypomnieć, że generacja wprowadzona w 1991 r. została nazwana Vento, a czwarta generacja od

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

regulatorami faz rozrządu borykają się także jednostki L3-VDT. Objawem usterki są nieprzyjemne, metaliczne dźwięki, dobiegające spod maski na biegu jałowym i niskich obrotach; cena części w ASO wynosi ok. 1400 zł, zaś ściągniętej z USA - 800. Niedokręcone lub urwane śruby w tylnym moście mogą doprowadzić do

Skoda Greenline II - test | Pierwsza jazda

w cyklu miejskim. Drugi, tak jak w VW Bluemotion i Seatach Ecomotive odzyskuje energię hamowania i zamienia ją na energię elektryczną wykorzystywaną do ładowania akumulatora i bieżącego zasilania urządzeń pokładowych.Fabia GreenlineFabia Greenline i Fabia Combi Greenline napędzane są nowymi

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

BMW.Jako pierwszy z aut serii 1, do produkcji trafił pięciodrzwiowy hatchback, następnie w 2007 roku wprowadzono wersję trzydrzwiową. Pod koniec tego samego roku zaprezentowano wersje coupe oraz cabrio. Wprowadzono też nowy dwulitrowy silnik diesla. Jest to obecnie najmocniejszy diesel o tej pojemności na

Mercedes Viano Marco Polo - test | Pierwsza jazda

osłoniłem wszystkie okna zasłonkami będącymi na wyposażeniu każdego Marco Polo. Materac łóżka jest wygodny, a w nocy samochód gwarantuje dość dobre przewietrzanie. Aby nie czerpać całej energii z akumulatorów, przewidziano możliwość podpięcia samochodu do zewnętrznej sieci 230V. Na "poddaszu"

Rośnij rzepaku, i ty buraku?

ilości węgla, więc oznaczałoby to odciążenie z zanieczyszczeń tylko centrów miast, kosztem innych terenów. Drugą wadą jest wciąż zbyt mała pojemność baterii - samochód elektryczny nie może pochwalić się takim zasięgiem, jak auto z silnikiem spalinowym. I jeszcze naładowanie akumulatorów "do pełna

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

auta od spodu są zatem konieczne. Może się okazać, że cały układ wydechowy nadaje się jedynie do wymiany, a to pociąga za sobą duże koszty i może się okazać niezbędne w obliczu przeglądu technicznego. Problemy z trwałością wydechu dotyczą raczej aut z silnikami benzynowymi - w dieslach zdarzają się

Citroën Xantia (1992-2001) - opinie Moto.pl

modelu, silniki 1.8i (103 KM), 2.0i (123 KM) i 2.0 16V (155 KM);1994, jesień - niewielka modernizacja (inny pas przedni, znaczek firmowy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy), wersja Activa z elektronicznym systemem stabilizacji poprzecznej, silniki 1.6i (90 KM), 1.9 D (diesel, 71 KM), 1.9 TD

Mitsubishi Carisma (1995-2004) - opinie Moto.pl

Kupiliśmy japońskie auto renomowanego producenta. Co prawda wyprodukowano je w Europie, w "odlotowym" kraju (Holandia), na płycie podłogowej wspólnej ze szwedzkim Volvo. Z francuską skrzynią biegów. I silnikiem (diesel). Czy taka kooperacja może zaowocować bezawaryjnym, precyzyjnie

Toyota Prius - Anatomia postępu

modułów po sześć cel o napięciu 1,2 V (razem 273,6 V). Teraz zestaw baterii składa się z 28 modułów po sześć cel o napięciu 1,2 V (razem 201,6 V), ale napięcie kierowane do silnika elektrycznego jest zwiększane aż do 500 V przez inwerter (przetwornicę napięciową). Akumulator Priusa I ważył 42 kg i miał

Zalane okazje

zł, nowa to koszt kilku tysięcy złotych. Ceny używanych modułów poduszek powietrznych wahają się od 200 do 700 zł, w serwisie to wydatek 3-5 tys. zł. Do wszystkiego należy doliczyć robociznę.- Takie samochody kupują ludzie odważni lub nieświadomi, ze wskazaniem na tych drugich. Początkowo

Podsumowanie 2013 roku w motoryzacji

elektronicznie do 150 km/h. Średni zasięg samochodu na pełnych bateriach waha się od 130 do 160 km. Za dopłatą auto można wyposażyć w dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 34 KM (range-extender), który utrzymuje minimalny poziom naładowania akumulatora i zwiększa zasięg pojazdu do około 300 kilometrów

Chevrolet Volt - przyszły konkurent Priusa

pojemności jednego litra. Nie będzie jednak przekazywał napędu bezpośrednio na koła, ale naładuje baterie, by samochód mógł dalej jechać na napędzie z silnika elektrycznego. W grę wchodzi użycie silnika benzynowego, diesla, lub nawet napędzanego wodorem. Przy pełnym naładowaniu akumulatorów i zatankowaniu

Toyota Hilux

pojemności wykręca 174 KM, a Mitsubishi 136 KM. Po roku obecności na rynku wreszcie będzie lepiej. Toyota wzmocniła swój silnik do 120 koni, a na przyszły rok zapowiedziała wprowadzenie do sprzedaży trzylitrowego diesla rodem z Land Cruisera o mocy 171 KM. To jest wreszcie silnik, którym można poszaleć po

Ford S-Max - test | Za kierownicą

Żeby uzasadnić powody dla których tak uważam i przynajmniej po części wyjaśnić czemu u licha jakiś minivan został Samochodem Roku 2007, trzeba cofnąć się do roku 1965. Tak, aż 44 lata wstecz, kiedy to na rynku samochodów użytkowych pojawił się Ford Transit, pierwszy samochód dostawczy, który

Renault Grand Scenic 2.0 dCI - wielki przemytnik

, którym można otworzyć samochód wprzypadku awarii akumulatora. Po uruchomieniu silnika miłe zaskoczenie - choć pod maską pracuje diesel, wkabinie zupełnie tego nie słychać. Wyciszenie jest znakomite. Gorzej, że silnik także ma "benzynową" charakterystykę pracy. Na papierze wszystko wygląda

Toyota Prius - test | Za kierownicą

. Dlaczego nie litowo-jonowe? Specjaliści z Toyoty twierdzą, że różnica w efektywności obydwu typów nie zrekompensowałaby różnicy w ich cenie. Masa akumulatora, produkowanego na spółkę z Panasonikiem, zmalała z 45 do 39 kg.Benzynowy motor urósł natomiast z 1,5 do 1,8 litra i osiąga teraz 98 zamiast 76 koni

Dodge Caliber

Caliber. Celna nazwa, celne kształty. Cel? Jeszcze młodzi (średnia 35 lat), ale już niezależni (dochód roczny w granicach 30 tys. euro). Cena? 10 proc. niższa niż u konkurencji. Konkurenci? Auta segmentu C. No właśnie. Widząc jego pierwsze zdjęcia, myślałem, że jest dużo potężniejszy od Golfa

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

będzie się sprzedawać ta z najmniejszym silnikiem, czyli 1.8 TFSI. To kompromis między ceną (125 tys. zł) a osiągami (160 KM, 8,6 s do setki). A może klienci częściej będą wybierać wersję 2.0 TDI? Silnik o mocy 143 KM spala około 7-8 litrów na 100 km. Producent zapewnia jednak, że można zejść do 5,5

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

paliwa w baku.Psują się także elementy wspólne dla wszystkich nowoczesnych diesli: wtryskiwacze (można je regenerować, cena ok. 400-500 zł/szt., objawy - problemy z uruchomieniem, dymienie na czarno, nierówna praca, spadek mocy), turbina (nowa w ASO ok. 2500 zł, objawy - dymienie, zwiększone zużycie

Mini Clubman Cooper S - MINImalnie większy

stabilizatorem. To patent BMW Group i jedyna taka konstrukcja w tym segmencie. BMW przyłożyło się też do elektroniki. W najnowszym Mini jest np. system Auto Start Stop i Brake Energy Regeneration znany choćby z najnowszej BMW serii 1. Chodzi w tym wszystkim oto, że nowy akumulator naładowany jest w70 proc

Land Rover Freelander

zastanowienia sięgam po diesla, który w Polsce będzie kupowany przez miażdżącą większość klientów. Choć Freelander 2 swoimi krzywiznami zrywa z obłością poprzednika, trudno mu odmówić podobieństwa do "jedynki". Samochód jeszcze bardziej upodobnił się do większego rodzeństwa - Discovery 3, Range Rovera

Co robić, by olej napędowy nie zamarzł

najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej mrozoodporności - takie właściwości mają na ogół oleje napędowe premium (Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na ogół oscyluje między -32 do -40 stop C i w zimie

Elektryczna Ravka

elektryków. Zaletą jest natomiast niski koszt eksploatacji.Jak wygląda kwestia "długowieczności"? Wiadomo, że auta elektryczne stworzone są głównie do pokonywania niewielkich dziennych przebiegów i muszą być stale doładowywane. Toyota daje niezłą gwarancję na akumulatory Rav4 EV. Wynosi ona 8 lat

Peugeot 1007

obecnych cenach paliwa) diesel, do którego dokładana jest jednak tylko ręczna przekładnia.Najbardziej kapitalne w całym aucie jest to, że wykorzystując miejską przestrzeń w nieco większym stopniu, nie traci walorów "normalnego" auta. Pokonuje trasę z punktu A do punktu B w równie dobrym stylu jak

Jaguar XJR vs Lexus LS 600h L - Pazur czy masaż?

z brzegu Audi 4.2 Quattro TDI Lang. Jest równie szybkie (250 km/h) nieco zrywniejsze (6,1 s do 100 km/h) i nieco większe (o cztery centymetry dłuższe, o dwa szersze) od Lexusa. Ponieważ w przeciwieństwie do tego ostatniego nie ma za tylnymi fotelami akumulatorów niklowo-metalowo- wodorowych, jest

JEEP GRAND CHEROKEE 2.7 CRD/MERCEDES-BENZ G 270 CDI

po premierze auta (w 1982 roku) odpowiedzialność za dalszy rozwój modelu G wziął na siebie dział samochodów osobowych. W ofercie pozostaje wersja użytkowa, oznaczona jako W 461, ale od 1990 roku do produkcji weszła luksusowa odmiana W 463.W czasach, gdy projektowano Mercedesa, amerykański Chrysler

Ogniwa paliwowe - przeszłość i przyszłość

energetyczną. Zwłaszcza wtedy, kiedy zasoby ropy na świecie skurczą się (być może już za kilkadziesiąt lat) i cenę jej baryłki można by liczyć na wagę złota.Dogadać się z pompiarzemOgniw paliwowych z łodzi podwodnej do auta nie da się jednak tak łatwo przenieść jak do wielkiego gmaszyska elektrowni. Setki

BMW 120i i 120d

jego część leży teraz za przednią osią. Z kolei znajdujący się zwykle w pobliżu akumulator powędrował do bagażnika (centralnie, za tylną oś).Ale żeby odkryć tajemnicę napędu najmniejszego BMW, nie trzeba zaglądać do środka. Wręcz przeciwnie - najlepiej odejść na trzy kroki: raz, dwa trzy. Dłuższa maska

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

akumulator wylądował w bagażniku. Za tylną osią. A gdzie koło zapasowe? Albo chociaż zestaw naprawczy? Zamiast tego opony run-flat. Nawet po przebiciu pozwalają kontynuować jazdę i doturlać się do wulkanizatora. Tylko czy każdy zakład upora się z taką awarią? A jeśli trzeba będzie wymienić oponę? Nie sądzę

Re: akumulator

Tak więc po ośmiu latach przyszedł czas na mój akumulator w dieslu (oryginalny fordowski, 60Ah), zimy by nie przeżył, a pierwsze przymrozki zmusiłyby mnie do pozostawienia auta na parkingu (pod chmurką). Wcześniej, przez wiele lat, zawsze kupowałem na Ogrodowej (kilka akumulatorów, różnej

Audi A3 I (8L) 1.9 TDI Ambition sprzedam 1999 rok

Audi A3 I (8L) 1.9 TDI Ambition Data produkcji: 1999 Rodzaj paliwa: Olej napędowy (diesel) Pojemność: 1.9 l Moc: 90 KM Nadwozie: Hatchback Liczba drzwi: 2/3 Przebieg: 298 000 km Sprzedam Audi A3 z 1999 roku, sprowadzone z Niemiec. W Polsce jestem 3 właścicielem, poprzedni właściciele w

jeśli auto wielkości camry, to...

... Hybryda? Jeszcze całe lata nie... Czemu? Akumulatory..... i za wysokie ceny zakupu. Pozdrawiam jeep -- YCDSOYA

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

to 30 km. Auto nie do zajechania. Posiadam fabryczny dwumas, pompowtryski, DPF, turbina. W przeciągu 4 lat jazdy do wymiany były: hamulce - całość, akumulator, rozrząd (2 razy), zawieszenie przednie (2 razy) zawieszenie tylne (1 raz). Powiem krótko dieslem nalży umieć jeździć i należycie eksploatować

Re: hybryda czy diesel

. Producenci podają żywotność akumulatorów nie mniejszą niż 80% w czasie pierwszych 8 lat. Zakładając że kłamią, baterie będą żyły do 80% przez lat 5-6, czyli... nadal mam to w nosie. Inna sprawa, cena i brak ulg dla posiadaczy samochodów hybrydowych czy elektrycznych. Dlatego ja, fetyszysta silników diesla

diesel vs benzyna

Diesel na tak: mniej pali, więcej Nm (jak ciągniesz domek kempingowy to nie wkręcasz na czerwone) Diesel na nie: pada turbo, pada dwumasa, droższe świece, droższy akumulator (i potrzebujesz sprawnego zwłaszcza jak jest -20), cena paliwa obecnie dużo się nie różni do benzyny, śmierdzące spaliny

kompakt/microvan za 12-13 tys. dla małej rodziny:)

Witajcie Prosiłabym o waszą opinię, jakie auto wybrać spośród tych, które mam "na oku" Generalnie moim założeniem było kupienie auta japońskiego/ koreańskiego i do tej pory zastanawiałam się nad: - toyota corolla e12 (ale wiem, że za tą cenę ciężko coś ustrzelić) - nissan almera (2002

Re: Taxmen

rozwiazaniem,zuzywa przynajmniej 30-40% mniej paliwa niz silnik benzynowy, choc wydziela troche wiecej C0/2 co jednak w ogolnym rozrachunku daje mniejsze zanieczyszczenie. Zdecydowanie lepsza jest hybryda,maly diesel plus silnik elektryczny,ktorego akumulatory zasilane sa przez ten silnik....pok co malo

Re: akumulator prosze o opinie

4 lata dla akumulatora to nie jest starość. Ja od początku jeżdżę tym samym sześcioletnim samochodem napędzanym dieslem z przebiegiem ponad 400 tysięcy i ciągle mam fabryczny akumulator, który nie zawodzi. Jeśli Twój padł po czterech latach, to był to jakiś badziew kupiony za najniższą cenę albo

Re: jakie auto kupić Benzyna+Gaz czy Diesel?

sprzedaży. Cena "ropy" zrównała się z benzyną, od gazu jest dwukrotnie droższa, prawidłowa obsługa diesla jest bardzo kosztowna, a nieprawidłowa skutkuje parkingami pełnymi aut z podniesioną maską zimową porą i prośbami o użyczenie prądu lub autami odwożonymi do warsztatów w celu oczyszczenia

Re: Honda Insight - test

pojemnosci, tak jest lepiej dla akumulatora. Mam nadzieje ze hybryd bedzie coraz wiecej a ich ceny zaczna sie zrownywac z dieslami. Choc kto by wtedy chcial kupic diesla.

Kupię używany akumulator 74AH / 680 A lub 72 Ah

Czy ma ktoś może sprzedać w atrakcyjnej cenie taki akumulator? Pilnie potrzebny. Do opla astry - silnik 1,7 diesel. Ewentualnie nowy, ale w miarę rozsądnej cenie (tanio!).

Re: Czy potrzebny jest nam dzień bez samochodu?

dopłatami w USA - są tam albo diesle trujące tlenkami azotu, albo hybrydy z nieekologicznymi akumulatorami. W większości z silnikami od sześciu cylindrów w górę. Co to za ekologia? Żadna i to jeszcze za pieniądze podatników.

Re: Rekordowo oszczędny Ford Focus

już traci więcej. Cóż, fajnie, że powstają hybrydy, ale ich cena wyjściowa jest znacznie wyższa niż diesla a ekonomika porównywalna. Nie jeździłem nigdy autem hybrydowym, więc opieram się tylko na opiniach innych, ale biorąc pod uwagę cenę wyjściową, prawdopodobnie wyższe koszty utrzymania

Re: Ekorewolucja? Tu i teraz

hybryd jest tylko pozorny. Wysoka cena wcale nie wynika z tego z czego sklada sie hybryda. No moze poza akumulatorem.

Re: Motodziennik: Jedziemy do Genewy

prąd będzie wzrost ceny prądu i dojdzie do takiej samej sytuacji jak obecnie z benzyną vs. diesel.(no chyba że prąd będzie pochodził z elektrowni wiatrowych).

Re: auto w dieselu a w benzynie

W zasadzie wiele osób opisało Ci zauważalne różnice, a ja mogę się pod większością podpisać. Dodam, że mój diesel zapala nawet przy -25 (a wilgotność powietrza dochodzi do 95%!), przy odpowiednim traktowaniu akumulatora i stanu baku, rodzaju oleju powinno być ok. Na minus różnicę widzę w akustyce

Re: Volvo V60 Plug-in - 10 zł za 100 km?

1,9 l / 100km przy zalozeniu, ze polowe z tych 100km auto przejedzie na akumulatorach bez uzycia silnika benzynowego. Co teoretycznie daje 3,8 l / 100km w trybie 'normalnym', co z kolei nie odbiega drastycznie od spalania tego auta w wersji tylko z silnikiem diesla. Jest to wiec samochod dla tych

sprzedam Passat B3 z 1992 r. kombi

sprzedaży - między innymi nowe żarówki w reflektorach i wzmocnione ich zasilanie. Cena 3 000 zł. Wnętrze w stanie bardzo dobrym, zadbane, w samochodzie nigdy nie było palone. Samochód pali ok. 6 litrów ropy, od 7 lat tankowany był paliwem diesel Shell V - Power. Telefon: 792 666 052.

Re: Rekordowo oszczędny Ford Focus

do szybkiego zuzycia o ile nie ma wady fabrycznej. Potwierdzam powyzsze gdyz sam mam hybryde ktora ma juz ponad 5 lat i tam nic nigdy z akumulatorem sie nie dzialo. Mam takze diesla. Srednie dotychczasowe spalanie: diesel: 5.65 hybryda: 5.22 Roznica mogalby byc wieksza gdyby nie fakt ze hybryda

Re: hybryda czy diesel

; baterii, szcz. przy naszych polskich zimach. > Producenci podają żywotność akumulatorów nie mniejszą niż 80% w czasie pierwszy > ch 8 lat. > Zakładając że kłamią, baterie będą żyły do 80% przez lat 5-6, czyli... nadal ma > m to w nosie. > > Inna sprawa, cena i brak ulg dla posiadaczy

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

Kolejny raz potwierdza sie teza, ze Amrykanie maja marne pojecie o samochodach. Diesle przy amerykanskim stylu jazdy (powoli, bez szalenstw) i przebiegach (wszedzie daleko, wszedzie samochodem, nigdy na piechote, bo za daleko) dawalyby im konkretne oszczednosci nawet jesli cena oleju napedowego

Re: Honda Insight - test

. Początkowo bałem się trochę o możliwą usterkę akumulatora hybrydowego, ale producent daje na niego 5 lat gwarancji, więc jestem raczej spokojny. Jak twierdzą w Hondzie usterki akumulatorów praktycznie się nie zdarzają, a ich żywotność odpowiada żywotności całego auta. Zastanawiałem się też nad zakupem diesla

Auta specjalnie postarzane? - artykul 1

klienta? Kupić nowy samochód, jeździć nim bezproblemowo 10-15 lat, po czym sprzedać za godziwą cenę. A o jakim aucie marzą producenci i dilerzy? Takim, które jest bezawaryjne podczas gwarancji, potem wymaga drogich napraw, a po dziesięciu latach znika z rynku. Jeden produkt, sprzeczne interesy i nierówne

Re: Który diesel najoszczędniejszy

ceny akumulatorów sa takie same tylko że użytkując diesla może trzeba go troche szybciej wymieniać ,mówie może bo ja tego nie zauważyłem i dalej twierdze że jak nie remontujemy silnika to koszty ekspolatacji diesla nie sa drozsze niz podobnego auta tylko benzynowego a nawet niższe .

Re: Europejczycy wciąż niechętni samochodom elekt

Czy wiecie jaką moc ma silnik elektryczny i ile prądu trzeba zużyć na ładowanie jego akumulatorów ? Chętnie poczytam .... Ile to kW jest potrzebne aby naładować te akumulatory .... później porównam z ceną energii. To już wychodzi drożej niż oszczędny benzyniak z gazem lub mały diesel - a gdzie

Re: ekonomiczne samochody? powinni tego zabronic

temat zawrotnej kariery oleju napędowego, która spowodowała bardzo śmieszne konsekwencje na rynku (Rudolf Diesel skonstruował swój silnik aby zasilał generator prądu w warszawskim hotelu Bristol tylko dlatego, że olej napędowy uznawano wtedy za odpad przy produkcji benzyny, dziś - jak udowadnia to "

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

zgadza sie teraz nie ma rożnicy zimą diesel czy benzyna ,i tu i tu trzeba miec tyko dobry akumulator i to wszystko ,ogólnie jeżeli komuś nie robi wiekszej roznicy wydac pare zlotych (tysięcy) wiecej na taki sam czy podobny samochód ale z silnikiem diesla to wiadomo ze lepiej wybrać diesla

Re: Elektryczna "jedynka" tuż, tuż

dość drogo w porównaniu do ceny nowego samochodu. czy więc takie rozwiązanie jest obecnie opłacalne? mam tu na myśli zakup elektrycznego auta w salonie, przejechanie określonej liczby kilometrów aż do zużycia baterii, "złomowanie"akumulatorów, zakup nowych akumulatorów czy nawet całego auta

Re: Wszystkich nie pokażę, bo do rana bym pisał

nie ma na paliwo na bazie ropy to napewno nie ma na auto elektryczne, jaką żywotność mają akumulatory w takim aucie 1000 ładowań? a może 2000? Nie zapominajcie że akumulatory to min. 50% ceny całości. 1mln aut elektrycznych w USA w ciągu 6 lat to szok tam jest 150 mln, to bedzie za 6 lat 0,67%

Re: Kupię używany akumulator 74AH / 680 A lub 7

szantymen80 napisał: > Czy ma ktoś może sprzedać w atrakcyjnej cenie taki akumulator? Pilnie > potrzebny. Do opla astry - silnik 1,7 diesel. > > Ewentualnie nowy, ale w miarę rozsądnej cenie (tanio!). Mam coś takiego akumulator z silnika 1,9 D firmy Centra 2 letni dość duży

Sprzedam VW Transporter T2 za grosze

Do kapitalnego remontu lub na części, rok prod 1982r , silnik diesel 1600, brak 1 biegu, hamulce do remontu, stan blacharki dostateczny, na chodzie, bez akumulatora, opłacony PZU, bez przeglądu tech. zarejestrowany, cena 800zł do negocjacji. Furgon, blaszak, 3 siedzenia z przodu, zarejestrowany na

Re: Jaki akumulator kupić

> Witam-mam diesla i muszę kupić nowy akumulator.Auto ma mi slużyć jeszcze 5 > lat i jeżdżę dużo w góry . > Jakiej firmy akumulator kupić aby byl dobry ale żeby nie przeplacać? Może być varta, centra, zap z piastowa cena przystepna i dosyc wytrzymałe, najważniejsze żeby parametry sie

ku gwoli ścisłości

zamachowe i turbosprężarkę w dieslu.... 60km na akumulatorach... oznacza że nie ma ich "na pokładzie" mega-dużo... taka Tesla ma zasięg 200-320km i wtedy akumulatory to znaczna część masy całkowitej, więc nie porównuj Volta do "tradycyjnych" elektrycznych pojazdów o "

Re: A może masz szklaną kulę co w Polsce

od piatku i soboty i bedzie juz wciagu dnia ujemnie.Przygotowac sie za wczasu w zimowe opony gdyz pozniej cena skoczy i bedzie problem z kolejkami. Nie zwiazane z pogoda. Samochodziarze uwaga; samochodow produkowanych po roku 2000 do ostatnich wmomencie zuzytego akumulatora nie ponawiamy startu

Re: Motodziennik: Wtyczkowóz po polsku

ekologii, wygody eksploatacji, znośnej ceny i akceptowalnych osiągów, to wracamy do hybrydy, którą można bez problemu kupić, ale w Polsce prawie nikt tego nie robi. Fanom grzechotników przypominam, że nie ma zakazu łączenia diesla z silnikiem elektrycznym.

Re: Nowa Toyota Prius - odsłona trzecia

. Inni producenci maja zamiar pojsc w slady Mercedesa. Poza tym cena diesla w USA jest wyzsza niz cena benzyny wiec z ekonomicznego punktu widzenia wcale nie jest takie oczywiste, ze ekspoloatacja diesla jest tansza szczegolnie uwzgledniajac fakt, ze zwykle cena zakupu jest drozsza od podobnego modelu

Re: Motodziennik: Odcinek pod prądem

dzisiejszy efektywność zestawu silnik-elektryczny-akumulatory jest większa niż silnika benzynowego czy nawet diesla. Oczywiście kluczową sprawą pozostaje nadal kwestia zasięgu takiego pojazdu ale jestem przekonany, że w najbliższych latach pojemność akumulatorów będzie rosła w dużym tempie, a ich cena będzie

Re: scenic z gazem czy diesel

instalacji lpg ani dokładać do diesla. Z podanych roczników weź min. 99 po liftingu najlepiej 2,016V RXI, bo to udane modele. w 1,6 16V paliły się cewki. Starsze modele mają słabsze silniki, hamulce i akumulator w kabinie pod fotelem.

Re: Europejczycy wciąż niechętni samochodom elekt

Proszę państwa, sprawa jest prosta jak bym mógł kupić elektryczną Pandę w cenie wersji wysokoprężnej, to pewnie bym kupił i do roboty, czy po zakupy spokojnie bym tym jeździł. Problem polega na tym, że te samochody są oporowo drogie, a w polskich warunkach, gdzie przeciętny potencjalny nabywca

cos sie jednak ruszylo,Auchan Krakow Bonarka ON po

swiatowego na gieldach,na naszej tez, i spadku ceny ropy do ok.50 dolcow, a zlotego po 5 zl za euro,wtedy moze zatankujemy ON na marketach po 4 zl,jak za dawnych lat.A jak nie to sprzedaje Diesla i LPG w taniego benzyniaka uzywanego z Reichu,najlepiej takiego za 3 tys euro,i jazda po 2,30 zl za LPG

Re: problem wyboru samochodu

diesle - jak ci padną wtryski, to koszt naprawy może przewyższyć k > oszt toczydła. Teraz już wiem, dlaczego nie mogę sprzedać fordzika. Wstawiłam do komisu i ... czekam. Historia serwisowa jest, kluczyki dwa, dwa komplety opon i benzyniak. I nie ma chętnych. Nawet za połowę ceny AC. Chyba wystawię

Re: kolejny "spec" od akumulatorów - bredzi od rz

mozna sobie (bez utraty gwarancji jesli ta jest wieksza niz zycie akumulatora) dobrac tansze odpowiedniki. Ladowanie akumulatorow jak rozumiem tylko silnikiem diesla ew w zajezdni przez jakis czas, tez obciaza alternator wiec wiecej pali ale ok magicznie 30% mniej pala - jakim cudem jesli akumulator

Re: diesel vs benzyna

tajlerdarden napisał: > Diesel na nie: pada turbo, O ile mama mi prawdę mówi, to turbosprężarkę może mieć też silnik na benzynę, a przy tym nie każdy silnik na ropę ją ma. I nie wiem czy obecność tego zespołu jest wadą (pomijam sytuacje takie: ja wolę wolnossące/turbodoładowane czy ten

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

autka są super. Moja Laguna pali średnio 8,5 l/100km (właśnie skończyła 3 lata). Diesel opłaca się przy wiekszych przebiegach. Wyższa cena diesla, to wyższe ubezpieczenie (podstawa naliczania składek) oraz częstsze i trochę droższe przeglądy. Przewaga diesla, to z pewnością większy moment obrotowy

Re: Sprzedam Opel Astra II kombi 2.0 Tdiesel

Nowa cena: 9 900 PLN - nie podlega negocjacji, Auto nie wymaga wkładu finansowego. Nic nie stuka, silnik ładnie pracuje, oleje wymieniane zawsze na czas, Opony Letnie - 2 nowe - kupione w sierpniu, dorzucam 4 opony ZIMOWE, akumulator kupiony w zeszłym roku, Auto po przeglądzie, 100% sprawne

Passatem TDI na Alaske - opowiadanie

możliwe). A wystarczy nowy akumulator (cena nowego - ok 600 dolarów przy cenie 6 letniej Jetty ok 3 tys ).

Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno...

Abstra...c od tego kto kogo wyprzedzil na swiatlach i czy kupuje sie 200-konny samochod po to aby marudzic pod dystrybutorem, chcialbym pare rzeczy wyjasnic. Po pierwsze Volt nie spala wcale 1.5 l/100km, tylko po rozladowaniu akumulatora ok. 5 l/100km, co jest wartoscia niezbyt rewelacyjna skoro np

sprzedam vw jette 2 za rozsądną cenę

vw jetta 2, rok produkcji 1989, 1.6TD turbo-diesel, przebieg 230 tys,kolor stalowo-szary, centralny zamek,zadbany, sprowadzony 3 lata temu z Austrii, z książką serwisową,komplet opon zimowych, 2 na felgach, zakonserwowany ,nowe zawieszenie ,akumulator, po wymianie rozrządu przez autoryzowany serwis

Re: Ruda Śląska miasto bez przyszłości komunikacy

300 km i czas pełnego ładowania akumulatora - ok. 10 godz. Pojedziesz tym z przyjemnością np. nad Bałtyk? Mimo tego, że do tramwajów nic nie mam i na prawdę uważam, że w miastach są potrzebne i często lepsze od innych środków komunikacji, to wynalazków panów Nicolausa Otto i Rudolfa Diesla nie

Walczyć z oszustami

O czym wy ludziska mówicie? Co ma piernik do wiatraka? Jakieś uczone wywody o wyższości benzynki nad ON, starych diesli nad nowymi, wolnossaków nad turbinowcami, jakieś uczone traktaty o budowie akumulatora. Nie o tym jest ta informacja. Ta informacja jest o tym, że filia pewnej zagrancznej firmy

Re: To jeszcze nam tylko wytłumacz

Bravo - Strzał w dziesiątkę! Wodór jest 'nośnikiem' energii a nie jej źródłem. Aby zmagazynować wodór, trzeba zużyć energię - koncept podobny do ładowania akumulatorów elektrycznych. Obecnie najbardziej 'zielonymi' pojazdami są napędzane metanem (CNG - Compressed Natural Gas). Metan (CH4) spala

Nie warto

Sam tego auta nie mam, ale w miejscu gdzie pracuję posiada je jeden z ludzi. Ogólnie nie narzeka na pojazd. Ot zwykły samochód. Ale czemu nie warto? Bo za drogi. Cena nijak się ma do tego, co to auto oferuje. Nie jest to ani pojazd specjalnie wygodny, ani specjalnie ekonomiczny (diesel spali mniej

Re: zimowe perypetie

swistak133 napisał wysilone i skomplikowane silniki benzynowe są równie wrażliwe jak nowoczesne diesle. Nie sądzę. Obecnie benzyniaki na wtrysku niemal całkowicie wyeliminowały problem odpalania,jaki miał miejsce przy gaźnikowcach. Odpada też problem starych eksploatowanych do granic

Sprzedam Jacht Morski EYGTHENE 24 PDQ

Marine (Guernsey) w 1977 roku Długość: 7,30m Szerokość: 2,95m Zanurzenie: 1,4m Wysokość masztu: 9,45m Powierzchnia żagli: 25 m2 Zbiornik Wodny: 70 l Silnik: Typ: Renault RC8D Diesel zabudowany Stan: Generalny remont 2010(koszt był 775£ potwierdzona rachunkiem),działa bardzo dobrze ! Ilość

Re: Elektryczna królowa "ćwiartki" | Wideo

kosztuje to nic nie znaczy. Proponuję poczekać na elektryczne auta Renault i zobaczymy czy będą takie drogie, bo ponoć Kangoo ma kosztować tyle co wersja z dieslem, z tym że akumulatory będą wynajmowane za abonament. Skoro i-MiEV jest punktem odniesienia, to równie dobrze biorąc pod uwagę cenę Ferrari

Prezes Magierski jest bezmózgim ignorantem

mniej niż "zwyczajny" diesel. Zwykłe kłamstwo dla naiwnych: hybrydowy pojazd spala zwykły olej napędowy, tyle że nieco mniej. Za to przy produkcji, a potem utylizacji dodatkowych akumulatorów powstaje mnóstwo dodatkowych zanieczyszczeń. Ale to drobiazg, spójrzmy na stronę ekonomiczną

Re: Auto na ropę czy benzynę? Dordzcie,proszę.

i tak nie pojedziesz.A zimą?tak jak napisałem jeździłem wieloma dieslami i NIGDY nie miałem najmniejszych problemów z rozruchem nawet w największe mrozy.Podstawa - dobre paliwo, dolewka płynu przeciw zakrzepowego - o to musisz już sam zadbać- sprawne Swiece żarowe i akumulator.I nie ma tak żeby

Hamer nie gorszy od Priusa

.edu/recorder/editorial/print_item.asp?NewsID=188 oraz: www.kochamczytac.blogspot.com/ Na razie rozwiązaniem są diesle. Naukowcy z MIT opracowali technologie dzięki, której wtryskując etanol można zmniejszyć zyżycie paliwa w dieslach o 30%. Cena samochodu wzrosła by o 1000 dolarów podczas gdy w przypadku hybrydy wzrasta o 3000. news

Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno...

. Nawet przyjmujac czesciowe twoje rozumowanie to powinienes wiedziec ze spalanie wegla mniej zanieczyszcza powietrze niz spalanie ropy. Prosze poczytaj o gazach cieplarnianych ze spalanego diesla i wegla!! Co do baterii i auta jakim jest volt to jest on produkowany w 90% z biodegradowalnych

Re: ile? co? i jak???

chodzi mi tylko o to, ze jesli to jest diesel, to moze byc nieco drozszy. Generalnie w tzw markecie aku mozna kupic za kwote rzedu 150 pln. Choc nieco lepsze to za jakies 250 - 350. Cena zalezy od pojemnosci akumulatora, ktora to zalezy od pojemnosci i typu silnika, wyposazenia auta etc, czyli w

Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno...

;Controversies", sama zobaczysz jak roznia sie s > zacunki dotyczace zuzycia paliwa. Poza tym cena litra benzyny to ok. 2 pln resz > ta to podatek, jak jest w przypadku pradu elektrycznego? > Mylisz sie ze nie ma diesli spalajacych 3 l/100km, otoz sa: np. Polo 3L, ktore > spala srednio 3.3 l/100km. >

Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno...

rzeczy wyjasnic. > Po pierwsze Volt nie spala wcale 1.5 l/100km, tylko po rozladowaniu akumulatora > ok. 5 l/100km, co jest wartoscia niezbyt rewelacyjna skoro np.Passat Bluemotio > n spala ok. 5.5 l/100km. Teraz zastanow sie co staloby sie z cenami energii ele > ktrycznej, gdyby chociaz

Wszystkich nie pokażę, bo do rana bym pisał

podatkami i akcyzami jak benzyna, ceny ma regulowane (w dół), a energia elektryczna z węgla jest brudniejsza od tej wyprodukowanej przez samochód z benzyny. Jeśli zamienisz elektrownie węglowe na słoneczne, atomowe i wiatrowe, będziesz miał na wejściu prąd parę razy droższy, niż obecnie, bo trzeba te

Z Hondą nie jest źle, wbrew pozorom

królem, bo akumulatory mają jeszcze za słabe parametry gęstości upakowania energii, a hybrydy szeregowe są wyraźnie droższe, nawet technologia hybrydy równoległej Toyoty też jest na tyle bardziej skomplikowana, że nie dadzą rady zejść do cen Hondy. W tej chwili zakup hybrydy to manifest, ale jeśli będzie

Toyots Carina II, rocznik 1988

razem ile wrecz za pierwszym obrotem! Boje sie troche tego samochodu, bo w koncu to japoniec i czesci sa cokolowiek drogie. Akumulator wymaga pilnej wymiany, byc moze tez amortyzatory. Cena: ok. 4000 PLN. Warto?

Re: Ogrzewanie postojowe!

> Aha i czy ktos sie orientuje jaka jest tego cena? Widełki cen są w granicach (+/-) 400-5000 PLN, zależnie od typu systemu. Mówię o urządzeniach sprawdzonych firm, bo za 150 PLN można mieć produkt firmy Krzak z Allegro. Też będzie działać, ale z krótszą żywotność. Układ podgrzewania za

Re: zalety diesla

. przy dzisiejszych cenach paliwa na pewno diesla nie warto, chociaz niektórzy lubią diesle. wydaje mi się że są mocniejsze od swoich benzynowych odpowiedników. jak sie nie boisz to mozesz zamontować chipa i miec mocny samochód który nie pali jak smok -- !

Re: Nowy akumulator - jaki?

Witam, proponuję najzwyklejszą centrę, jest w przystępnej cenie i dobrze sprawdza sie na mrozach, do tego nie rozładowuje się bez przyczyny, nigdy nie zdarzyło mi się, aby auto nie zapaliło, miałem taki w punto i w pandzie , obydwa auta to były diesle.

Re: akumulator

Polecam włoską firmę Fiamm. Cena choć nie jest najniższa a raczej z tych średnich to jednak warto zainwestować. Ja mam 5 letni w swoim stary dieslu i jeszcze nigdy nie był ładowany i nigdy nie odmówił posłuszeństawa nawet przy największych mrozach. A to o czymś świadczy. Polecam jak najbardziej

Re: Hybrydowa Toyota Prius samochodem przyszlosci

.Co do ceny zupelna racja mimo ze i Japonczycy i Francuzi doplacaja troche do tej afery. Niestety na razie sie nie zanosi na rewolucyjne akumulatory. Pozdrowienia

Re: Punto II - jaki akumulator?

. Wyższy prąd rozruchu ma większe znaczenie dla użytkowników diesli, które stawiają większy opór, potrzebuję odpowiednich obrotów wału korbowego i dużo prądu dla podgrzewaczy w czasie „odpalania” na zimno i do tego przez dłuższy okres. Kupowanie akumulatora („o numer

A mi się też podoba Smart.

Również Smart wejdzie niedługo na rynek. Już można go kupić w Kanadzie. Myślę ża najbardziej logicznym posunięciem byłoby szerokie wprowadzenie silnika diesla. Nowoczesne diesle są naprawdę sweet. Zwłaszcza te z podwójnym turbodoładowaniem. Zużycie paliwa spada za jednym pociągnięciem o 30

po Abwrackpremii w RFN zostały tam prawie tylko

dość drogie dla Polaka auta, szukałem w lecie w RFN dla siebie i jest inaczej niż kiedyś,są naprawdę dobre auta ale od 2003 i dość kosztowne.Ja sam mam auto sprowadzone w 2008, jak euro było po 3,30 zł,auto było od prywatnego właściciela,Mazda 323F 2,0 Diesel,stan wg.poświadczeń TUV 120 tys km

Re: Kupno samochodu

Akurat ostatnio kupowałam samochód i mam kilka rad;) Niektórych rzeczy dowiedziałam się niestety po fakcie, cóż. - Lepiej kupować od właściciela, nie przez komis. W komisach ceny są zawyżone i często się grzebie przy samochodach - tu i ówdzie się poprawi przebieg, nie wspomni o zepsutej klimie itd

Volt

spalinowy nie pracuje cały czas. A kiedy już pracuje, to pracuje z dużą sprawnością niwelując niższą sprawność całego napędu. Kiedy cena akumulatorów spadnie znacząco, będzie to chyba jedno z tańszych rozwiązań. W tej chwili akumulatory w Volcie powinny kosztować GM $6,000 bez elektroniki. Przy tej

Re: CHlupot wody w progach Scenica?

witred5 napisał: > I jeszcze jedno pytanie, w mojej wersji, brak jest podłokietnika i szuflad pod > fotelami. Może wiesz, gdzie mozna kupić. Są w serwisach, ale ceny > są ..szokujace. ja mam wersję RXI 2,0 16V 140 KM. ogólnie to najbogatsze wyposażenie w owym czasie tyle że ja nie

Re: "Nie jest potrzebny" - paradne!

greenblack napisał: > > - drogie paliwo > W Europie. bo w USA cena jest utrzymywana w sztuczny sposob na niskim poziomie > > - slaba elastycznosc (sprobujcie ruszyc z 3 biegu benzyna a dieslem) > O jakiej pojemności? takiej samej sprobuj ruszyc z trojki silnikiem o poj 1

samochody napędzane granulatem KOKSowym

; brednia nr 3. - napędzanie spirytusem z płodów rolnych i olejem jadalnym, przy czym nikt nie zająknie się, że to jest conajmniej 2 razy droższe i w ślad za wzrostem ceny takiego paliwa będą "konkurencyjnie", kilkakrotnie rosły ceny żywności, bo jednak żywność dla miliardów ludzi jest

Re: Czy dieslowcy kiedyś zrozumieją?

Ja bym powiedział że dość marnie napisane. skoro "nie możemy zapominać o ogóle techniki", musimy przyznać że diesel o wiele sprawniej zamienia energię chenmiczną czy cieplną na mechaniczną niż benzyniak. akurat pojemność jednego czy drugiego aparatu nie jest zupełnie istotna, wręcz

Re: Diesel vs. Benzyna

zgadza się, cena to istotny czynnik ale ja go celowo nie podałem bo nie o to chodziło. Tytuł posta nie brzmiał "cena diesla a benzynowego". Choć to oczywista prawda że są o wiele droższe od benzyny. Co do układu zasilania, to oczywiście można sprawdzić na jakiejś stronce poświęconej

Re: jakie jest absolutne minimum wyposażenia

nie dziala) - jak produkowac wodor - produkcja przez elektrolize wody jest wysoce nieefektywna/energochlonna - zreszta przy obecnych cenach wegla oznaczalaby ona produkcje glownie za pomoca elektrownii weglowych - koncowy efekt to kilkukrotnie wieksze zanieczyszczenie srodowiska. Gaz tez nie jest

Re: Fiat Croma 2.4 Multijet

Super auto. Szczególnie po liftingu. Cena. Cóż wydaje mi się, że ten samochód jest o 10-20 tysięcy za drogi. Z drugiej strony, tę kwotę można utargować u dealera. Co do Fiata w ogóle. Jeżdżę Stilo prawie 4 lata i raz (zimą) zwariował mi komputer przy uruchamianiu silnika (słaby akumulator) A tak

Napęd czysto pneumatyczny

powietrza - ułamek ceny akumulatorów. Dobre do jazdy po hali fabrycznej i np. polu golfowym gdzie można co trochę dobijać zbiornik powietrzem. Ale jeśli ktokolwiek chciałby pojechać trochę dalej, to już zaczyna się problem z ciśnieniem. Potrzeba ogromnego ciśnienia, a to oznacza wielostopniowe

Re: Czy sa kłopoty z serwisowaniem Volvo?

krawedzi maski dookola maskownicy), jednak nie sa to awarie unieruchamiajace samochod. Jeden tylko raz moje auto nie pojechalo - kiedy padl akumulator. Co do serii volvo 70 - duzo wieksze, bardziej luksusowe auta. Silniki D5 (pieciocylindrowy commonrail diesel) o ile wiem sa kontrukcja czysto volvoska

Dawniej wszystko bylo lepiej

do.ki napisał: > Cranmer, dla silnika diesla 130000 km to faktycznie nie jest zabojczy przebieg, > ale zauwaz, ze cala reszta samochodu tez przebyla te odleglosc, no i ma 5 lat. No i co z tego? > Jesli np amortyzatory sa fabryczne, to bedzie wydatek... Moj aktualny samochod ma wlasnie

Re: avensis czy passat?

Witam! Jestem posiadaczem Avensisa 2.0 TD '99/00, z kolei znajomy ma Passata B5, także '99/00. Przyglądałem się już wiele razy obu samochodom. Moje wnioski: silnik: Avensis ma starszy typ diesla, montowany jeszcze w Carinie. W Avensisie dołożono intercooler. Jest to wtrysk pośredni (z wstępną

3 tyg po Australii czyli jak zobaczyc . . .

ubezpieczeniem). Do tego doliczamy paliwo ( cena diesla za litr w miastach polnocnej Australii to ok 1.50 AUD) litrow. Auto pali 12-14 l w zaleznosci od terenu, a kilometrow zrobicie w 3 tyg. ok 3-4 tys. Policzmy wiec- zuzyjecie ok 500 l paliwa, za ktore zaplacicie 750AUD ( jesli bedziecie kupowac w miastach

Re: Honda rozpoczęła produkcję całkowicie "czyste

seryjnie produkowany samochód elektryczny, pierwsze diesle też nie miały świetnych osiągów ;) ładowanie może jest długie, ale ja np jak jeżdżę codziennie to zazwyczaj pokonuję dystans 50-60km góra 100km, więc 356km mi zupełnie wystarcza, wracam do domu, parkuje samochód w garażu i co mi szkodzi podłączyć

Re: Małe bzdurki Waszmościowie piszecie.

ceną (magnez, kompozyty węglowe, NI-ME-HI akumulatory itd.) Ile miliardów dolarów firma powinna wydać, by pokazać że poważnie traktuje problem? Aż do bankructwa? GM wydał grubo ponad miliard dolarów na pracę nad pojazdami elektrycznymi, a teraz jest prawie bankrutem. Czy można wymagać więcej? Inni

Re: jakie jest absolutne minimum wyposażenia

> wodorze itp., ale zadno z tych rozwiazan na razie nie dziala) > - jak produkowac wodor - produkcja przez elektrolize wody jest wysoce > nieefektywna/energochlonna - zreszta przy obecnych cenach wegla oznaczalaby ona > produkcje glownie za pomoca elektrownii weglowych - koncowy efekt to

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

Ulituję się i wkleję ci posta abyś nie musiał się rejestrowac na autokaciku. autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278569829&an=0&page=0#Post278569829 Wiele osób zastanawia się na jakie szczegóły należy zwrócić kupując używane Stilo. Po pierwsze ważna jest cena, po drugie przebieg, a

Re: mala poprawka - obliczenia ??

do diesli oraz cena benzyny wzrosnie o kilkadziesiat procent wtedy pojazdy wolnobiezne z napedem elektrycznym moga sie bardzo upowszechnic w krotkim okresie czasu. 15 lat temu u nas tez malo kto mial instalacje gazowa choc u was we Francji juz bylo to dosyc rozpowszechnione.

Re: Fiat Stilo

Stilo to bardzo niedocenione auto. Ma pewne upierdliwości natury elektrycznej, ale to raczej nic poważnego, a silniki 1,9 JTD to jedne z lepszych diesli. Montowane są też zresztą w autach takich jak Saab, Opel, Suzuki... Zanim podejmiesz decyzje przeczytaj to: Wiele osób zastanawia się na jakie

Re: Duobusy zastąpią nam w przyszłości autobusy

silnikami Diesla lub akumulatorami, dzięki czemu mogą wjeżdżać w obszary, gdzie sieć trakcyjna z różnych przyczyn nie może zostać rozwieszona. Przeprowadzano również próby użycia superkondensatorów do zasilania trolejbusów poza siecią trakcyjną, ale eksperymentalne trolejbusy z Szanghaju w Chinach

Re: Akumulator do diesla

Zdecydowałem się na zakup Centry 72Ah o prądzie rozruchu 680A, cena 335 zeta. Oby spisywał się OK.

Elektryczne auta z paliwowymi celami.

Samochody elektryczne z celami paliwowymi,ktore przetwarzaja chemiczna energie na elektryczna i magazynuja ja w akumulatorze lub kondensatorze samochodowym mowia wszyscy naukowcy to jest przyszlosc i rozwiazanie samochodowego problemu z ochrona srodowiska. Pytanie jest ,kiedy czas dojrzal.2010

Re: Gdzie i jaki kupić akumulator?

Jesli do diesla - kup Centre Future. Drozej, za to pewniej, a w dieslu w zimie potrzebne sa duze prady na rozruch. do benzyniaka - polecam Topla Energy, korzystny stosunek cena/jakosc.

Re: Diesel za 7 zł/litr? Tego chce UE

unia nie wprowadza czegoś bez przyczyny: ceny paliw w górę-najwidocznej jakiś niemiecki albo francuski koncern naprodukował w chinach akumulatorów i silników elektrycznych i chcą szybko produkować hybrydy albo samochody elektryczne. ceny aut w górę o ok. 20-50%. pamiętacie jak było z żarówkami. gdy

Re: Elektryczne Renault za cenę diesla

Niestety w pełni elektryczne nie będą się sprawdzać w naszym klimacie. Ogrzewanie zimą z akumulatorów raczej odpada, a teraz ciepło jest ubocznym elementem pracy silnika. :(.

Akumulator sodowo-jonowy

Akumulator sodowo-jonowy – rodzaj akumulatora elektrycznego, w którym jako nośniki ładunku wykorzystywane są jony sodu (Na+). W roku 2009 akumulator był w fazie prac eksperymentalnych, jednak w przyszłości może się on okazać tańszą alternatywą dla obecnie powszechnie stosowanego akumulatora

Motorola International 3200

z odkręcaną anteną), a razem z niklowo-kadmowym akumulatorem waży 520 gramów. Akumulator zapewniał 15 godzin czuwania. Obecnie telefon ten nabyć można z drugiej ręki, a na aukcjach internetowych ceny tejże Motoroli bywają wysokie.

Kia Cee'd

podczas postoju i doładowuje akumulator przy hamowaniu. Powyższe zmiany wpłynęły na obniżenie poziomu spalania do 3,9 l na 100 km i zmniejszenie emisji CO2 do poziomu 109g/km. Wyposażeniecee'd (hatchback 5d) Comfort (niedostępne dla 2.0 DOHC CVVT i 2.0 CRDI VGT) Comfort Plus (niedostępne dla 2.0 DOHC CVVT i 2.0

M3 Scout Car

(ułanów) dywizji piechoty. Wersje pojazduOprócz wersji podstawowej M3 budowano jeszcze cztery wersje tego samochodu: M3A1E1: z silnikiem diesla M3A1E2: z opancerzonym dachem M3A1E3: z armatą 37 mm M3A1 Ambulance: ambulans M3A1 Command Car: samochód dowódcy, seria budowana w roku 1943 z grubszym

Radziecko-niemiecka umowa handlowa (1940)

kopiować, ciężkie haubice i baterię dział przeciwlotniczych. Związek Radziecki otrzymał także od Niemców lokomotywy, turbiny, generatory, silniki diesla, statki, maszyny, laboratorium balistyczne, próbki materiałów wybuchowych, sprzęt radiowy, telegraficzny i telefoniczny, sprzęt do prowadzenia wojny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.